• Anonym (TS)

ringar av titan, rostfritt stål?

Fick våra förlovningsringar idag som skulle vara av titan men när vi tittar inuti dem så står det "#7 stainless steel", har vi blivit helt lurade eller vad står på? Vad står de i era som har titanringar?

• Svar på tråden ringar av titan, rostfritt stål?
  • Anonym (TS)

Någon?

• Gladskit

I mina ringar står bara "titanringar" och sedan har man ristat in hur många carat stenarna är på.
    Vi beställde från www.titanringar.se så jag antar att det är deras signum. Ringar i rostfritt stål är för mig en helt annan sak.

• Anonym (TS)

Då har vi blivit lurade totalt då ;/

Dock har vi 100% nöjdhetsgaranti så vi får väl skicka tillbaka dem och hitta nya :(

• Anonym (TS)

Tradera tyvärr.. Men då det stod om nöjdhetsgaranti och rek.värde och massa sånt så verkade det ju trovärdigt.. Men får skicka tillbaka dem!

• SvenGlen

Smycken är nog inget jag skulle köpa via nätet. Då betalar jag hellre några kronor extra hos en välrenommerad juvelerare och är säker (säkrare) på att få äkta grejer (även om det var nåt inslag på nyheterna idag om hur man blåser guldsmeder).

Och kom ihåg: man blir intelligent av fisk!
  • SupersurasunkSara

Jag har stålring för titanringarna tog minst 4 v att få och vi var ute sent med beställning... Den ser dock precis ut som en titanring så om jag inget säger så tror alla att det är titan Så, står det stainless steel i den så är det inte titan.. Varför göra något 'sämre'?? Snarare så att jag tror att ni har blivit lurade

• Anonym (TS)

Tror också vi blivit lurad.. Trodde på det iomed nöjdhetsgarantin och bara positiva omdömen.. Tillomed kvitto att det ska va titan! Åh less jag blir! Får ta och skicka tillbaka dem då..

• Dracarys

Titan och rostfritt är två olika saker. Däremot säljs de ofta i närbesläktade serier. Titanringar har t.ex. en kollektion i rostfritt.

Däremot skulle jag faktiskt inte rekommendera titan som material i ringar man ska ha länge. Min förlovningsring var i titan och jag gick ner 15 kg i vikt under det året. Titan går inte att storleksändra, så nu är ringen för stor för fingret. C'est la vie.

Guld är bättre. Det går att ändra storlek på om man skulle gå upp eller ner i vikt.

• LisaM

Vi köpte våra ringar från www.zelini.se Ringarna är i "ren titan" och kunde storleksändras upp till två storlekar (min mans ring blev lite för stor, så de minskade den). Så går man bara till ett bra och kunnigt ställe, så kan de storleksändra även titan

Om det står "stainless steel" i era ringar, så är det nog tyvärr så att ni blev lurade.

• Anonym (TS)

Såg nu att vi läst fel, så nu är det löst ;p

Svar på tråden ringar av titan, rostfritt stål?