• Hannish

Märket Reflex, erfarenhet..?

Barnens Hus har ju det norska märket Reflex. Säljer ut vinterkläder jättebilligt nu, men vad är det för kvalite? Har ett fodrat regnställ från märket som vi är nöjda med, men det har inte använts så mycket då vi har dubbel uppsättning regnkläder. Funderar på att köpa vinteroverall, men vet inte om det är varmt och framförallt vattentätt? Man kan ju alltid ha en tröja/kofta under, men läcker det spelar det ju ingen roll.

Så, någon som har/har haft dessa vinterkläder? Vad tycker ni om dem? Värt att köpa eller inte?  

• Svar på tråden Märket Reflex, erfarenhet..?
  • Siggan

Jag har köpt mycket Reflex-kläder (bor i Norge). Jag tycker de är väldigt bra. Både regnkläder och overaller. Har provat en del annat ( Reimatec, Ticket to Heaven, Friends mm) som jag inte har varit nöjd med. Så nu köper jag helst Reflex.

en svensk tiger
  • Hannish
    Siggan skrev 2012-10-26 14:20:37 följande:
    Jag har köpt mycket Reflex-kläder (bor i Norge). Jag tycker de är väldigt bra. Både regnkläder och overaller. Har provat en del annat ( Reimatec, Ticket to Heaven, Friends mm) som jag inte har varit nöjd med. Så nu köper jag helst Reflex.

Härligt, med tanke på att de kostar typ en tiondel av vad Reimatec och co kostar
  • Hannish
    Hannish skrev 2012-10-26 14:22:12 följande:

Härligt, med tanke på att de kostar typ en tiondel av vad Reimatec och co kostar

Eller, kanske inte en tiondel, men bra mycket billigare, och särskilt nu när det är kampanj på dem!
Svar på tråden Märket Reflex, erfarenhet..?