• Anonym (Mjau)

Spruta vatten på katten, högtryckstvätt?

Alla säger ju att man får lov att spruta vatten på katten om den kommer in i ens trädgård. Vet någon rent juridiskt om man får lov att använda högtryckstvätten på katten om den kommer förbi när man ex tvättar bilen?

• Svar på tråden Spruta vatten på katten, högtryckstvätt?
  • Anonym

Kanske bättre att spruta på grannen?

• Anonym

Vad tror du själv? Är det okej om jag använder högtryckstvätten mot dina barn?Drömmer

• Anonym

Eftersom den kan vålla ordentligt skada så skulle jag säga att det är djurplågeri att spruta på ett djur med högtryckstvätten. Liksom det vore misshandel att spruta på en människa.

Om du lyckas hålla dig i skinnet och spruta i backen så att stänket som inte är lika kraftigt som strålen kommer på katten kan jag tycka att det är mer okej. Fortfarande tveksamt däremot. 

• Anonym (Mjau)
    Anonym skrev 2012-10-26 14:29:02 följande:
    Kanske bättre att spruta på grannen?
    Slangen räcker inte
  • Evelinas

Det skulle troligtvis (förhoppningsvis!!!) ses som djurplågeri och i värsta fall kan nog kattstackaren dö.
    Prata med ägarna till katten om den stör dig mycket så kanske ni kan komma fram till en bra lösning. 

• Anonym (Mjau)
    Anonym skrev 2012-10-26 14:29:50 följande:
    Vad tror du själv? Är det okej om jag använder högtryckstvätten mot dina barn?Drömmer
    Vad jag vet är inte det inte tillåtet att spruta vatten på människor mot deras vilja.
  • Anonym (Mjau)
    Evelinas skrev 2012-10-26 14:30:27 följande:
    Det skulle troligtvis (förhoppningsvis!!!) ses som djurplågeri och i värsta fall kan nog kattstackaren dö.
    Prata med ägarna till katten om den stör dig mycket så kanske ni kan komma fram till en bra lösning. 
    De anser att den måste få gå ute, de har ingen förståelse för att andra inte gillar deras katt på sin tomt.
  • Anonym

tror inte katten e så sugen av att gå i närheten av en högtryckstvätt medans den är igång så du slipper nog fundera på den sitsen.

• Anonym (Mjau)
    Anonym skrev 2012-10-26 14:32:06 följande:
    tror inte katten e så sugen av att gå i närheten av en högtryckstvätt medans den är igång så du slipper nog fundera på den sitsen.
    Man kan ju hoppas.
  • Evelinas

Svårt det där... Min katt gick in till en granne en gång och välte ner blomkrukor, det var INTE populärt. Efter det satte vi upp staket runt vår baksida så katten håller sig på VÅR tomt och inte stör grannarna.

Jag förstår din frustration men att göra illa katten?? Nej, det är inte kattens fel, det är grannens. Lägg kattbajs i deras brevlåda ;) Nej, skämt o sido, jävligt svårt när dom inte lyssnar. 

Har hört att ciron ska vara bra, alltså spruta ciron runt tomten, du kanske har en för stor tomt för det? Har du försökt att skrämma katten rejält? Smälla med kastrulllock mot varandra när den kommer i närheten tex? O det kommer inte räcka med en gång, men efter 10 ggr kommer den nog inte vilja gå nära ditt hur igen.

Får jag fråga vad den gör som stör dig?    

Svar på tråden Spruta vatten på katten, högtryckstvätt?