FrökenKanSjälv skrev 2012-10-27 13:24:15 följande:
TS, varför har du flyttat så långt bort från dina barn? Flytta tillbaka till ett rimligt avstånd från deras förskola och börja sedan utöka umgänget.
Det är ingen idé att stämma mamman på boendet så länge du bor så långt bort, det allra vanligaste är att Tingsrätten dömer boendet till den förälder som bor kvar på ursprungsorten. Sedan har du heller inget konkret att komma med. Att mamman skriker åt barnen kommer de inte att bry sig om, alla föräldrar skriker åt sina barn ibland. Du riskerar bara att domstolen ser det som att du är ute efter att snacka skit om mamman.
När det gäller kostnader så är det du som ska stå för både mat och blöjor som går åt hemma hos dig. Reskostnaden ska ni dela på om avståndet är över 10 mil enkel väg, MEN du kan inte tvinga mamman att betala dig utan att stämma henne i Tingsrätten.
Jag har inte valt att flytta så långt från mina barn
Mamman som har barnen är väl en typisk svensson förälder - ger barnen falukorv o köttbullar för att hon inte pallar göra mat, tycker sallad är ''kaninmat'', slösar barnbidraget på att festa och köpa dyra kläder och dator på 15 000 på sig själv medans barnen går med sina två års gamla kläder med hål i som en ihålig ost.
Oftast drar hon hem olika pojkvänner som barnen hinner prata om, sedan drar hon hem en annan och barnen tar alltid upp detta med mig trots att barnen är små på 5 år. Hon flyttar alltid ihop med en ny kille och just nu valde hon att jag inte får träffa mina barn på ett halvår medans ännu en ny kille flyttade in hos henne.
Men jag antar att detta är normalt.