• pralinen86

Sticker i underlivet

Jag är gravid i vecka 31 och nu på kvällen har jag känt som stickningar i underlivet. Det gör inte så jätteont, men är obehagligt och jag hoppar till när det sker. Påminner lite om när jag satt i och tagit ur hormonspiral, alltså när livmodertappen berörs.
    Någon som vet vad detta kan bero på?

• Svar på tråden Sticker i underlivet
  • SBPS

Jag fick också samma känsla, fast då var jag i vecka 33. Veckan efter var vi hos Bm och då var vårat pyre fixerat. Vad jag förstod av min Bm så beror/berodde stickningarna på att barnet trycker emot nerver. Jag är i v 41+3 och känner av samma sak i dag fast mycket kraftigare.

• pralinen86
    SBPS skrev 2012-10-26 22:57:29 följande:
    Jag fick också samma känsla, fast då var jag i vecka 33. Veckan efter var vi hos Bm och då var vårat pyre fixerat. Vad jag förstod av min Bm så beror/berodde stickningarna på att barnet trycker emot nerver. Jag är i v 41+3 och känner av samma sak i dag fast mycket kraftigare.
    Så det kan vara för att det är på väg att fixera sig? När brukar det ske i vanliga fall?
  • Lindsey Egot the only one

Så har det varit för mig alla fem gångerna. Det är nerver i livmoderhalsen som ger stickningar.

• Barbamama08

I slutet av graviditeten, när huvudet var fixerat, så stötte det i massa nerver och det kunde vara väldigt obehagligt. Antingen så gjorde det direkt ont eller så domnade jag bort/ilade i ena benet på ett smärtsamt sätt. Men allra värst var nog att icshiasnerven kom i kläm. Tror inte det är något farligt, men kontakta barnmorskan om du är orolig.

Svar på tråden Sticker i underlivet