• Flurpa

Inbyggd kattlåda

Hej! Någon som har idéer tips på bygga in kattlåda i hurts/hylla eller liknande i (mitt fall) badrummet? Gärna bilder om någon har! Har lite funderingar här hemma hur jag ska lösa den biten - vore kul och se om någon annan gjort något liknande.

• Svar på tråden Inbyggd kattlåda
  • Majsan70

Hur menar du bygga in? Låter som lite jobbigt när lådan skall göras ren.

• Clotilda

Kanske en bänk som det är lock på? Göra hål på sidan och en liten kattrappa. Lätt att lyfta på locket när det skall göras rent.

• Ramborg
    Flurpa skrev 2012-10-27 11:30:17 följande:
    Hej! Någon som har idéer tips på bygga in kattlåda i hurts/hylla eller liknande i (mitt fall) badrummet? Gärna bilder om någon har! Har lite funderingar här hemma hur jag ska lösa den biten - vore kul och se om någon annan gjort något liknande.

Googla ikea hack cat litter så får du en massa inspiration. Ikea hacks är när man bygger om ikeasaker till nånting som passar en själv.
    42.
  • Madeleonten

I sommarstugan så har vi gjort om en garderob, som man kan gå in i, till "kattlåderum" och sågat upp ett hål med formen av ett "mushål" där katterna kan gå in. Därinne finns det lådor i två plan. Vi har satt en bred hylla så två lådor får plats ovanpå de andra två och en liten hylla på sidan så de kan hoppa upp.

• Flurpa

Snickrat ihop en hylla nu. 80cm hög, 65cm bred och 36cm djup. En mellanskiva 40cm från golvet där kattlådan står. Ett draperi täcker alltihop som jag hängt upp på en stång. Låter kanske apfult men det blev riktigt bra! Hyllan står jämte ett köpt badrumsskåp från ikea, ser ut som de hör ihop. Det fick bli detta så länge tills jag hittat nåt snyggare

• Flurpa
    Madeleonten skrev 2012-10-30 18:10:15 följande:
    I sommarstugan så har vi gjort om en garderob, som man kan gå in i, till "kattlåderum" och sågat upp ett hål med formen av ett "mushål" där katterna kan gå in. Därinne finns det lådor i två plan. Vi har satt en bred hylla så två lådor får plats ovanpå de andra två och en liten hylla på sidan så de kan hoppa upp.

Det låter smart! Vill ha typ en byrå/hylla där katten går in i ett utsågat hål och så öppnar man dörren eller drar ut lådan vid rengöring
  • Flurpa
    Ramborg skrev 2012-10-27 12:42:16 följande:
    Googla ikea hack cat litter så får du en massa inspiration. Ikea hacks är när man bygger om ikeasaker till nånting som passar en själv.
    42.

Tack för tipset!
  • Flurpa

Kan viss inte från mobilen, nåja, återkommer senare via dator...

• Ramborg
    SupersurasunkSara skrev 2012-11-06 22:40:06 följande:
    Tack för tipset om Ikeahackers! Underbar sida

Visst är den kul!
    42.
  • SupersurasunkSara
    Ramborg skrev 2012-11-06 22:46:30 följande:

Visst är den kul!
    Ja Jag kollar på allt nu haha. Har kollat på någon annan sida, men den har inte alls så här många bilder och inte minns jag vad den heter heller.
Svar på tråden Inbyggd kattlåda