• Anonym

Snygg gravidmage?!

Hej, jag har precis plussat! Första barnet. Har kollat runt på er andra som lagt ut bilder på gravid magar. Visst vi är alla olika, men en del har "snyggare" magar än andra. Är det något man kan påverka själv? T e x med oljor och kläder som håller upp magen?! 
    Spelar det någon roll för magens utseende om man har en massa stöd för mage redan tidigt? 

Har ni några tips?! Dela med er av era erfarenheter, tack =)     

• Svar på tråden Snygg gravidmage?!
  • E Maria

Det går nog inte att påverka speciellt mycket.. Men drick mycket vatten. Det mår huden bra av.. Och smörj med någon kräm om du vill.. Bristningar beror dock främst på hormoner.. Jag smörje väldigt lite, men drack mycket vatten, fick inga bristningar.. Sen finns dom som smörjer som galningar men får mycket bristningar.. Om jag skulle ge nåt rådså är detväl att träna dina ryggmuskler så du orkar ha en juste hållning hela graviditeten..

• Mara

Kolla upp om det inte är något som går att korrigera med ett enkelt ingrepp! Jag har själv aldrig varit gravid, men rent spontant känner jag att man kan ju faktiskt inte gå omkring med en ful mage i 9 månader.

• Anonym
    E Maria skrev 2012-10-27 13:46:07 följande:
    Det går nog inte att påverka speciellt mycket.. Men drick mycket vatten. Det mår huden bra av.. Och smörj med någon kräm om du vill.. Bristningar beror dock främst på hormoner.. Jag smörje väldigt lite, men drack mycket vatten, fick inga bristningar.. Sen finns dom som smörjer som galningar men får mycket bristningar.. Om jag skulle ge nåt rådså är detväl att träna dina ryggmuskler så du orkar ha en juste hållning hela graviditeten..

Tack för ditt svar, ja jag ska ta och dricka mkt vatten och träna upp ryggmusklerna för hållningens skull =) Men som sagt tack snälla för ditt svar =)
  • Suplupp
    Mara skrev 2012-10-27 13:59:35 följande:
    Kolla upp om det inte är något som går att korrigera med ett enkelt ingrepp! Jag har själv aldrig varit gravid, men rent spontant känner jag att man kan ju faktiskt inte gå omkring med en ful mage i 9 månader.
    Lol!
  • Anonym (??)

Ska du göra ett kirurgiskt ingrepp inder din graviditet för att få en snygg mage??

Tur att du inte är gravid och hoppas du aldrig blir det heller!
  • Proppset
  • Flisan79

Hur magen ser ut har med din kroppsform att göra samt hur din livmoder ligger. Generellt kan jag ju tycka att magen ofta ser snyggare ut på någon som är smal men å andra sidan så är inte vikten det man kanske ska prioritera just som gravid (ja om man inte går upp på tok för mycket).
    Sen beror det ju som sagt på viktuppgång och hur fettet sätter sig. På vissa hamnar allt på magen medan andra sätter det på tex röven.

Bristningar är som sagt allra mest hormonellt/genetiskt så det är inte mycket att göra åt.

• mp90

Finns en kokoskräm från bodyshop som är mot bristningar! Jag tycker själv jag har en snygg gravid mage o har smörjt med den efter varje dusch! Vet inte om den hjälpt men inbillar mig det :) än inga bristningar i v 40! Peppar peppar!

Annars tror ja mkt på arv, hur såg din mamma ut :)! Vissa går ju upp mer andra mindre sånt är ju alltid olika från person till person :)

Grattis till plusset

• lyckligmamma87

Jag hade en liten söt o snygg mage inga bristningar drack typ inget vatten men sörjde magen med en fet kräm från Apoteket :) normal viktigt :) men tränade fram till v 6 sen mådde ja för dåligt men va ute o gick massa men min mage kom i v 23 en liten mage som växte ler men har sett att min va som mångas är i v 25-27 när ja va full gången :) lycka till o grattis....

• Anonym (Maggen)

Hur magen blir beror på din kroppsform och livmodern. Vissa får rund mage, andra spetsig, vissa stoooor andra liten, vissas magar växer sig breda...jaaa,det beror helt på livmodern och din kropp i övrigt. Det går inte att styra vart fettet ska placera sig om du får en massa sånt också. 

Ät sunt, träna sunt.

Jag är lite överviktig. Jag har en superfin (enligt mig) rund mage nu i v 31. Den är inte särskilt stor, men den kanske hade sett större ut på min kropp om jag varit några kilo lättare. Jag har då bara gått upp 2 kilo, min kropp ser ut som vanligt förutom den runda magen...jag har levt som jag alltid lever :) 

• m0desty

Det blir som det blir! Att vara gravid, föda och vara förälder handlar mycket om att acceptera att saker inte går att kontrollera. Det är bara att göra sitt bästa inom rimliga gränser och sedan acceptera att mycket inte går att påverka alls.

Om du bekymrar dig mycket nu över hur magen ska se ut medan du är gravid så ska du se att det tappar oerhört i betydelse i jämförelse med oro över missfall, fostrets hälsa, bebisens välmående, plötslig spädbarnsdöd och annat. I alla fall om du är som oss flesta.

• Mandiisen

beror på hur stor man är innan graviditeten också. dem som är större brukar få en hängig graviditets mage. bristningar kan man ju inte göra något åt heller liksom.
    Vissa får bara en ''mindre snyggare'' mage och andra väldigt snygga

16år och blivande 2barnsmamma. Jonathan FÖDD 5/8-11. pojk 2, BF 7/1-13
Svar på tråden Snygg gravidmage?!