Har fått bekräftat
I torsdags gjorde jag en titthålsoperation på Carlanderska sjukhuset i Göteborg. Där fick jag bekräftat mina misstankar. Jag har endometrios. Läkaren som opererade mig kom efter operationen och sa att jag hade härdar av endometrios på äggledarna, äggstockarna, urinblåsan & bakom livmodern. Hon brände bort det som fanns bakom livmodern. Det andra kunde hon inte ta bort. Jag hade "lite till måttliga" förändringar. Jag hade inga sammanväxtningar. Hon sa att för övrigt såg allt väldigt bra ut & jag hade fint flöde i äggledarna Detta ska inte påverka mina chanser att få barn. Jag har fått två tidiga missfall januari & mars 2012. Jag & min man har försökt få barn länge & går på barnlöshetsutredning. Därav denna operation. Läkaren menar på att eftersom jag kunnat bli med barn så kommer jag kunna bli det igen. Är det någon som har samma som jag & som fått barn eller är gravid nu som vill berätta? Jag är inte berättigad IVF ännu vad jag förstår. Jag är 28 år & min man är 30 år. Tacksam för svar!