• Erfdgt

Tips till Monster high-kalas? :)

Vår dotter önskar sig mest av allt ett Monster high-disco när hon fyller år. Vi ska då försöka uppfylla det, så gott det går. Vi har lite discolampor, så tänker använda dom. Vi ska vara i en lokal där vi kommer ha ett rum för fika och ett annat rum för discot. Det kommer vara både pojkar och flickor och kring 20-25 barn.

Har ni några tips på hur man kan göra det Monster high? Tyvärr bor vi inte så till att butiker i närheten har monster high saker, så då måste vi beställa saker. Då tillkommer ju frakt och självklart är det så att butiken som tex har inbjudningskorten inte har servetterna eller ballongerna. Då ska man beställa från tre olika butiker och då blir det snabbt väldigt dyrt.

Så alla tips och idéer mottages tacksamt! :)

• Svar på tråden Tips till Monster high-kalas? :)
  • HEARM

monsterhigh korten man köper till o sammla är ju bra o ha som inbjudnignskort. bara o klistra över baksidan med ett vanligt papper där allt viktigt står. eller sätta fast det med ett gem så inte kortet förstörs.

• HEARM

de är inte så dyra heller. 19 kr för 6st kostar det här

• Erfdgt

Det var ett bra tips, tack :) Ska se om jag kan hitta såna.

• Erfdgt

Vet någon vart man kan hitta förpackningar med enfärgade ballonger där det bara är en färg i varje förpackning? Jag skulle vilja ha rosa, svarta, silver och blå :)

Funderar också på att köpa en vanlig pappersduk, men svart eller silver :)

• Erfdgt

Har nu beställt inbjudningskort, servetter och godispåsar med Monster High på. Vi kommer att ha svart (eller silver) duk på borden, vanliga papptallrikar och plastglas med svarta sugrör med silverglitter på, döskallegirlang i svart och vitt, svarta ballonger med döskallar på samt rosa och blåa ballonger och serpentiner i silverglitter. I discorummet kommer det dessutom att finnas discolampor och en discokula i taket och "spindelväv".

Det kommer serveras glassbomb med monsterbål och lite småkakor och i discorummet kommer det finnas lite godis och popcorn. I fiskdammen kommer dom få påsarna med Monster high motiv på.

Jag hoppas att det kommer bli en lagom nivå på ett Monster high-disco för ca 20 busiga 6-åringar :)

• Hannaliten
    Erfdgt skrev 2012-10-29 01:00:33 följande:
    Har nu beställt inbjudningskort, servetter och godispåsar med Monster High på. Vi kommer att ha svart (eller silver) duk på borden, vanliga papptallrikar och plastglas med svarta sugrör med silverglitter på, döskallegirlang i svart och vitt, svarta ballonger med döskallar på samt rosa och blåa ballonger och serpentiner i silverglitter. I discorummet kommer det dessutom att finnas discolampor och en discokula i taket och "spindelväv".

Det kommer serveras glassbomb med monsterbål och lite småkakor och i discorummet kommer det finnas lite godis och popcorn. I fiskdammen kommer dom få påsarna med Monster high motiv på.

Jag hoppas att det kommer bli en lagom nivå på ett Monster high-disco för ca 20 busiga 6-åringar :)
    Låter ju jättebra! Jag har en MH-tokig dotter och hon tyckte också det lät bra.
  • HEARM
    Erfdgt skrev 2012-10-29 01:00:33 följande:

låter kanon
Svar på tråden Tips till Monster high-kalas? :)