• Anonym (fundersam)

Pierca sminkade ögonbryn?

Frågan är enkel: När man sminkar dit sina ögonbryn med penna - kan man pierca sig där?

Jag har sedan en ganska lång tid tillbaka sminkat mina ögonbryn. D.v.s jag noppar bort det mesta av mina egna. Inte allt, men största delen. (Det är alltså en viss form jag är ute efter. Inte att ha extremt fejkade bryn, även om det syns att de inte är äkta.) Och sminkar dit dem med penna.

Har flertalet gånger övervägt att låta dem växa ut för att sedan gå och få dem noppade på salong, men jag blir arg när jag så smått börjar likna en rysk kulstöterska, så jag gör mig av med brynen igen.

HURSOMHELST: kan jag pierca mig i ögonbrynen när jag själv målar dit dem? För- och nackdelar? Någon med erfarenhet?
  • Svar på tråden Pierca sminkade ögonbryn?
  • young

Det funkar att ha piercing i ögonbrynet plus sminka det, det ända är bara att inte lyckats få smink i såret.
      Själv så har jag piercing i ögonbrynet plus att jag sminkar det varje dag och det funkar jätte bra, men det kan bli lite "irriterat" när man noppar det eftersom att du stör piercingen.
    Men jag säger bara kör på och se hur det funkar, och sedan så kan du ju också prata med en piercare som får betömma om han/hon tycker att du borde göra det.

Sedan så kan det ju vara så att kroppen stöter bort piercingen så du måste ta ut den, men jag tipsar om att skaffa en och se hur det går Glad  

• pussgurkan86

ja det går men kan vara svårt att sminka dit ögonbrynen när det ska läka. hur gammal är du?

• Anonym (fundersam)

Jag är 22.
    Blir det alltid ett sådär synligt ärr? Eller kan man slippa det?
    Hur lång läkeperiod räknar man på ögonbrynspiercing?

• Lilith Dark

Jag hade en piercing i varje ögonbryn och hade inga problem att sminka ögonbrynen. Däremot var det lite jobbigt att plocka ögonbrynen bakom kulorna. 

Med min ena piercing började kroppen att stöta ifrån sig piercingen under läkningen så där har jag ett rätt stort ärr. Var bara några mm hud mellan hålen till slut. Med det andra är det bara två små ärr där hålen är. 

LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • Anonym (fundersam)

Jag vet inte om jag vill riskera att leva med ett ärr i ansiktet, men som jag förstår det blir det alltså inte så synligt om allt går bra?

Har piercing i tungan, och det gick bättre än i öronen, så jag tåler nog kanyl bättre än pistol. Har dock hål i öronen nu, som är tagna med pistol, så det GÅR ju det med.

• Lilith Dark

Fast att ta ut en piercing och låta den läka ger ju alltid ett synligt ärr om piercingen har hunnit läka när man plockar ur den. 

Min piercing som det gick bra med jag har två små ärr där staven gick in som är som stavens tjocklek. Det andra ärret är nästan lika långt som staven var, däremot är det lika smalt som det andra ärret. 

LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • Anonym (fundersam)
    Lilith Dark skrev 2012-10-27 18:34:34 följande:
    Fast att ta ut en piercing och låta den läka ger ju alltid ett synligt ärr om piercingen har hunnit läka när man plockar ur den. 

Min piercing som det gick bra med jag har två små ärr där staven gick in som är som stavens tjocklek. Det andra ärret är nästan lika långt som staven var, däremot är det lika smalt som det andra ärret. 
    Jo, det är ju självklart. Det kommer bli ärr.
    Menar bara om det är väldigt synligt, eller om man inte märker det när ögonbrynet växt ut, eller om man lätt kan sminka över det?

Hade velat ha i läppen allra helst, men jag vill inte att det ska skada mina tänder/tandkött.
    Har haft tur med tungpiercingen, den rör inte tänderna alls om jag inte gör någonting särskilt, ex äter eller slickar mig runt munnen :D
Svar på tråden Pierca sminkade ögonbryn?