• min lilla familj

coop reklamen

Får till att börja med ursäkta om det redan finns en sån här tråd, men hittade inte någon. 

De flesta av oss har nog sett den nya coop reklamen med kvinnan som springer runt och ropar efter Liam medans hon handlar.
    Nu läste jag på afonbladet att det blivit en tittarstorm mot reklamen när man anser att den behandlar KVNNAN illa!
    Jag bli så trött på detta! När jag först såg reklamen fick jag ett riktigt gott skratt och min man också. Varför påstår kvinnor att vi kämpar mot jämställdhet när vi uppenbarligen bara söker hämnd på forna tider. 

Låt reklamen vara kvar! Låt inte idiotin segra den här gången! För en gångs skull kan i så fall männen få klaga, skaffa lite humor och njut av livet istället!

• Svar på tråden coop reklamen
  • La Lola

På vilket sätt behandlas kvinnan illa?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • min lilla familj
    La Lola skrev 2012-10-27 18:51:06 följande:
    På vilket sätt behandlas kvinnan illa?
    Uppenbarligen anser folk att kvinnan blir illa behandlad i reklamen pga att hon både måste ta hand om barnet och storhandla medan mannen bara leker med verktygen. 
  • La Lola
    min lilla familj skrev 2012-10-27 18:53:31 följande:
    Uppenbarligen anser folk att kvinnan blir illa behandlad i reklamen pga att hon både måste ta hand om barnet och storhandla medan mannen bara leker med verktygen. 
    Nämen herregud....är det sant?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tilj75

Den är ju jätterolig Skrattande

Kan någon tala om för mig varför dom har tagit bort orden "eller din syster" i meningen låt aldrig din fru eller syster hitta zala, zola, salla vad f-n är det reklam för nu då, nåt med skor.... Nu säger han låt aldrig din fru hitta....

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • min lilla familj
    tilj75 skrev 2012-10-27 18:57:50 följande:
    Den är ju jätterolig Skrattande

Kan någon tala om för mig varför dom har tagit bort orden "eller din syster" i meningen låt aldrig din fru eller syster hitta zala, zola, salla vad f-n är det reklam för nu då, nåt med skor.... Nu säger han låt aldrig din fru hitta....
    Zalando reklamen, har aldrig hört att de tagit bort det, galenskap ju
  • MoaElis

Folk har för lite att göra, är väl egentligen det som är problemet. Man måste ju kunna se saker med humor...

• Nordanvinden08

Jag tycker bara att den är så förutsägbar... Var inte så svårt att klura ut att hon letade efter mannen sin..

• kajzawargh

Ha ha jag läste tråden för att någon man hade reagerat och känt sig kränkt pga kvinnan behandlar honom som en mindre vetande. Så jag skrattade gott åt att det var tvärtom. My god! Om min man springer och gömmer sig får han ta sig hem bäst han vill, inte mitt problem.

• CFly

Frågan man ställer sig.

Ska reklam alltid visa en verklighet som vi vill uppnå i framtiden? Eller är det tillåtet för reklam att visa verkligheten som den i själva verket i verkligheten är?

• smurfelina76

Reklamen är verkligen superrolig Mannen sa igår när vi såg den, att så där kommer du få springa när bebis kommer

Amanda 96-07-19 Max 00-05-26
  • Toboas

Märklig reaktion. Ok att det kan finnas en del män som reagerar på att mannen för 47:e gången framställs som ett förvuxet barn i reklamsammanhang. Det är i mina ögon antingen ett utfall av överkänslighet eller att man vill markera att "Män minsann också framställs stereotypt" men skulle i alla fall vara relevant i sammanhanget. Men hur får man det till att den kvinnan blir dåligt behandlad? Hon är ju uppenbarligen den som har kontrollen.

Science is not a belief system: no belief system instructs you to question the system itself.
  • grind

Genusfolket är det ultimata beviset för att vi behöver få fler problem i Sverige. Svält, en ny digerdöd, vad som helst och jag är säker på att Sverige skulle bli en trevligare plats att leva på. För i samma sekund som vi skulle få verkliga problem skulle genusfolket upphöra att existera.

• Tjolanta

Är det inte Coop också som har reklamen där en kvinna står och fantiserar med en falukorv!? Eller är jag helt ute å cyklar?

Svar på tråden coop reklamen