• TeriChan

HJÄLP med vampyrtänder!

I helgen som kommer ska jag på Halloeewnparty  och jag vill vara vampyr! Men... Jag har inga TÄNDER!! :S

Jag hittade på Butteriks men de kostade 300 kr och det är inget jag vill lägga ut på en sak jag kommer använda en gång och de där billga sakerna med "helkäke" funkar ju inte och jag får kväljningar av dom...

Funderade på om man kunde fila till lösnaglar och klistra på, på något sätt.. Men HUR?!?!?!
    Någon som har bra budgettips?

HJÄLP!! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-27 20:39
    Halloween skulle det ju stå!

• Svar på tråden HJÄLP med vampyrtänder!
  • roffe
    https://www.buttericks.se/product.html/stifttander?category_id=118  

http://www.presentero.se/vampyrtander-med-klister

Det borde ju gå att göra med lösnaglar om du filar till dom, kruxet är ju hur du ska fästa dom. Du kan ju iofs skicka efter termoplast, enda sidan jag hittat är denna: http://www.lureimprover.se/Priser.html  där kostar 100 gram som är minsta mängd att beställa, 75 kr.

Dock behövs bara några få gram, kanske kan man beställa mindre mängd om man mailar eller ringer och ber om det? Termoplast används tydligen till att göra egna fiskedrag =)

I dom dyra tandpaketen ingår termoplast som blandas med vatten och blir till en massa man fyller tanden med och sedan trycker fast över sin egen tand, därefter stelnar massan och vampyrtanden blir anpassad till just din egen tand. Sådana har jag och man kan använda dom flera år i rad eller ta bort det gamla fästmedlet och sälja vidare eller ge bort till någon som vill vara vampyr nästa år :)

Tandlim finns det något som heter, det används till att fästa såna där små bling bling grejer på tänderna, små kristaller typ. Det borde gå att köpa i någon sorts skönhetssalong, jag vet inte vart man brukar göra tandsmycken men jag antar det =) 

Lycka till, berätta gärna hur det går sen :) 

• TeriChan
    roffe skrev 2012-10-27 21:34:46 följande:
    www.buttericks.se/product.html/stifttander?ca...  

www.presentero.se/vampyrtander-med-klister

Det borde ju gå att göra med lösnaglar om du filar till dom, kruxet är ju hur du ska fästa dom. Du kan ju iofs skicka efter termoplast, enda sidan jag hittat är denna: www.lureimprover.se/Priser.html  där kostar 100 gram som är minsta mängd att beställa, 75 kr.

Dock behövs bara några få gram, kanske kan man beställa mindre mängd om man mailar eller ringer och ber om det? Termoplast används tydligen till att göra egna fiskedrag =)

I dom dyra tandpaketen ingår termoplast som blandas med vatten och blir till en massa man fyller tanden med och sedan trycker fast över sin egen tand, därefter stelnar massan och vampyrtanden blir anpassad till just din egen tand. Sådana har jag och man kan använda dom flera år i rad eller ta bort det gamla fästmedlet och sälja vidare eller ge bort till någon som vill vara vampyr nästa år :)

Tandlim finns det något som heter, det används till att fästa såna där små bling bling grejer på tänderna, små kristaller typ. Det borde gå att köpa i någon sorts skönhetssalong, jag vet inte vart man brukar göra tandsmycken men jag antar det =) 

Lycka till, berätta gärna hur det går sen :) 

Butterickständerna ser så stora ut,, Undrar om de går att fila ner i så fall...

Jag fick tips om tandproteslim... Ska till apoteket imorgon och se om de har där...
Svar på tråden HJÄLP med vampyrtänder!