• Anonym (Vad????????)

HJÄLP! Bästa vännen fyller 40, vad köpa i present??

Min absolut bästa vän fyller 40, vad ska jag ge? Vi har varit vänner i 37 år så jag borde ju veta, problemet är att hon har social fobi och får panikångest om jag ordnar spa eller liknande (MÖJLIGEN kan hon om jag går med, men inte utan viss ångest och det vill jag ju inte ge henne) och hon 'har allt' hon vill ha. (Schysst inkomst så hon köper det hon vill ha när hon vill ha det.)

• Svar på tråden HJÄLP! Bästa vännen fyller 40, vad köpa i present??
  • MajaVira

En kväll med god mat, vin, champagne och genomgång av en massa foton från era år tillsammans? Bara ni två, eller med några andra goda vänner.

• Blaha

Om hon gillar vin och "pratkvällar" så kan du väl bjuda henne på en lyxig middag (med vin ). Och kanske en film som backup.

• Anonym (Vad????????)

Hon dricker inte, borde jag ha skrivit, tyvärr har jag knappt några bilder på oss som barn, hon har kanske några ( vi var mest hos henne och lekte då min mamma var dagmamma och hennes pappa gjorde i ordning garaget till lekstuga alltid fullt med barn där ) Hitta tid att vi ska vara ensamma kan vi bara ute någonstans och då har vi åter hennes sociala fobi

Jag har barn på heltid så här hemma blir svårt att vara, samma hemma hos henne, hennes man är en surkart som garanterat skulle vägra hålla sig undan för en kväll, barnen är det inga problem att be, ena hennes har eget boende och kan ta hennes yngsta och den andra som bor hemma bor i eget litet hus på gården.

Annars kanonidéer även om hennes matvanor också inbegriper en del saker som försvårar Inga gratänger, inga konstiga såser, inga soppor, fisk = fiskpinnar... Men så länge hon tycker det är gott så hade jag kunnat ordna det Hade kunnat ta ravioli, det åt vi alltid när vi var på deras land de hade då de var små Synd att hennes syster är som hon är, annars hade jag kunnat be henne om att få vara där (hon bor numera på deras land) och återskapa våra helger där ute med madrassåkning i trappan och ravioli som mat

• MajaVira

Gillar hon att titta på film? En nostalgikväll med Dirty Dancing, Point Break, Top Gun eller vilka filmer som  nu kan vara av intresse. Eller en blandning av DVD-filmer (eller musik?) som hon själv kan titta på vid tillfälle.

• Anonym (Vad????????)
    MajaVira skrev 2012-10-27 21:24:35 följande:
    Gillar hon att titta på film? En nostalgikväll med Dirty Dancing, Point Break, Top Gun eller vilka filmer som  nu kan vara av intresse. Eller en blandning av DVD-filmer (eller musik?) som hon själv kan titta på vid tillfälle.
    Kan vara nåt, men då måste jag vara med, hon tar sig inte den tiden själv tyvärr. Hon jobbar hemifrån och jobbar lite då och då dagtid och kvällstid, hon tittar ytterst sällan på tv ens trots att de har tv i alla rum i stort sett samt biorum. Men hon gillar romantiska filmer iaf vet jag. Men som  sagt, samma där med svårighet att hitta någonstans att vara bara hon och jag, för det skulle hon uppskatta det vet jag.

Jag vet bara en sak som skulle kunna vara något, men billigaste jag har sett är 1500 kr och det har jag tyvärr inte råd med Hon har några skäggstrån som hon vill ta bort permanent, men kommer inte iväg pga sin fobi, och en sån lasergrej man använder hemma vore en idé. Men det är bara jag som vet om dessa strån så jag kan inte be någon dela med mig heller..

Funderar på att ordna en kryssning för oss två, och hoppas på att hon klarar av att ta sig iväg med mig, för hon har pratat om att testa det. Men svårt när hon ibland får panik och kräkkänslor vid såna saker, är man på en bår så ÄR man ju där...
  • Anonym (Vad????????)

Jäkla älskade människa att vara svår!!!

• MajaVira

Det där hemma-laser-grejerna är väl mest bluff har jag hört, så onödigt att lägga mycket pengar på det om det inte fungerar...

Kanske en hotellövernattning är bättre kryssning?

• Anonym (Vad????????)
    MajaVira skrev 2012-10-27 21:35:02 följande:
    Det där hemma-laser-grejerna är väl mest bluff har jag hört, så onödigt att lägga mycket pengar på det om det inte fungerar...

Kanske en hotellövernattning är bättre kryssning?
    Mmm jag tittade just på det... KANSKE får jag iväg henne på det. Men som sagt, jag är ganska 'fattig' så det får inte bli för dyrt.
    Om jag säger så här, hon berättade idag att hon skulle gå iväg och sola solarium, på ett ställe som inte är bemannat, utan man får köpa poletter i automat osv. Men hon måste ha med sig sin äldsta dotter...
  • MajaVira

Du har ingen möjlighet att få barnvakt för en kväll? Låter ju helt klart enklast att hitta på något hemma om hon har så besvärligt med social fobi.

• Anonym (Vad????????)
    MajaVira skrev 2012-10-27 21:43:55 följande:
    Du har ingen möjlighet att få barnvakt för en kväll? Låter ju helt klart enklast att hitta på något hemma om hon har så besvärligt med social fobi.
    Mina barn är rätt stora så de klarar sig själva som så och de är ibland hos sin pappa båda två samtidigt, men vad ska jag göra med sambon? Han flyttade till mig många mil och känner ingen här än. Hahaha HAN kanske kan åka på kryss eller bo på hotell Jag kollar iaf på hotell, det är en grej jag tror hon skulle kunna fixa.
  • MajaVira

Ah, läste bara att du hade barn på heltid, tänkte inte på att sambon kunde vara "problemet"..

• Anonym (Vad????????)
    MajaVira skrev 2012-10-27 21:52:01 följande:
    Ah, läste bara att du hade barn på heltid, tänkte inte på att sambon kunde vara "problemet"..
    De gillar förvisso varandra, men som sagt, ska ju vara en kväll för bara henne och mig. Funderar på en spadag hon och jag, jag är ledig en dag i v så vi skulle kunna gå när få är där... Hon kan göra lite som hon vill iom jobb hemifrån Eller hotellnatt för henne och mig. Vi kan ju spendera hela kvällen/natten på rummet och bara snacka. Vi måste ju inte ens äta på hotellet utan kan käka på Mc Donald´s eller nåt annat hon vet att hon klarar av utan att kväljas.
Svar på tråden HJÄLP! Bästa vännen fyller 40, vad köpa i present??