• jennypenny01

    Jag är telefon/mobilabonnemang säljare, fråga på!

    Jobbar alltså inom telecom branschen... Något ni undrar över? :)

  • Svar på tråden Jag är telefon/mobilabonnemang säljare, fråga på!
  • Frontline

    Varför lura på ert skit för och sen ska det vara ett helvete att bryta det om det skulle behövas?


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • jennypenny01
    Frontline skrev 2012-10-28 01:14:29 följande:
    Varför lura på ert skit för och sen ska det vara ett helvete att bryta det om det skulle behövas?
    Vi får faktiskt inte luras. Inte något som lärs ut av en speciell "plan" eller ska smygas med... Om du blivit lurad är det dåliga säljer för företaget. Företaget tjänar på återkommande kunder. Tyvärr finns det rötägg som endast se sin egna vinning. 

    Tips! Läs noga igenom vad som skrivs på, själv läser jag alltid igenom avtalet med kunden så att det inte finns några frågetecken.  
  • Planerar smått 14

    Varför blir man alltid hänvisad att ringa till 3 när man besöker deras butik för att få hjälp med allt som rör ens telefon?

  • Frontline

    Alla som står och försöker sälja ett abonnemang i ett varuhus eller lite varstans lurar upp folket så in i helvete med sitt skit och det borde du veta  eller hur..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • jennypenny01
    Planerar smått 14 skrev 2012-10-28 01:28:25 följande:
    Varför blir man alltid hänvisad att ringa till 3 när man besöker deras butik för att få hjälp med allt som rör ens telefon?
    De flesta telecom butiker har inte kundtjänst i butiken.. Låter kanske lustigt, men det hade blivit så himla mycket. Som t.ex.  täckning, sms, mms, surf, telefonsvare, faktura. 
    Sånt kan ibland ta en del tid, personligen försöker jag göra allt jag kan om jag är ensam med kund som behöver den hjälpen. Men annars är det tyvärr kundtjänst som gäller, eller vänta tills det är lugnt i butiken igen. 
    Kan absolut hålla med att det är något som kan tittas över..Hade varit otroligt skönt att ha en anställd i varje butik som jobbar med service liknande ärende.
    Men oftast om telefonen ska in på service är det butiken som tar den, om inte alltid. Så det beror på lite vad frågan gäller.
    Som sagt, vi har säljare, inte kundtjänst. Så första plats säljare, andra kundtjänst... Har man tid är det helt okej och frivilligt, men annars är det att ringa som gäller.  
  • jennypenny01
    Frontline skrev 2012-10-28 01:30:47 följande:
    Alla som står och försöker sälja ett abonnemang i ett varuhus eller lite varstans lurar upp folket så in i helvete med sitt skit och det borde du veta  eller hur..
    Det är olika företag. Vill inte ge några namn eller så, men det finns som "uppdragssäljare" och så finns vanliga butiker. Om någon lurar dig så är det troligtvis för provision. Det är där det brukar klämma... Tyvärr. Man kan absolut tjäna pengarna på bra, ärliga sälj men en del väljer den "enkla" vägen. Det brukar betala sig tillbaka och då blir inte cheferna så glada kan jag lova... 
  • Frontline
    jennypenny01 skrev 2012-10-28 01:37:40 följande:
    Det är olika företag. Vill inte ge några namn eller så, men det finns som "uppdragssäljare" och så finns vanliga butiker. Om någon lurar dig så är det troligtvis för provision. Det är där det brukar klämma... Tyvärr. Man kan absolut tjäna pengarna på bra, ärliga sälj men en del väljer den "enkla" vägen. Det brukar betala sig tillbaka och då blir inte cheferna så glada kan jag lova... 
    Tyvärr du är samma skit för mig som alla andra bluff och båg...

    Det du säger och katten gör det stoppar jag i samma låda...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Planerar smått 14
    jennypenny01 skrev 2012-10-28 01:34:36 följande:
    De flesta telecom butiker har inte kundtjänst i butiken.. Låter kanske lustigt, men det hade blivit så himla mycket. Som t.ex.  täckning, sms, mms, surf, telefonsvare, faktura. 
    Sånt kan ibland ta en del tid, personligen försöker jag göra allt jag kan om jag är ensam med kund som behöver den hjälpen. Men annars är det tyvärr kundtjänst som gäller, eller vänta tills det är lugnt i butiken igen. 
    Kan absolut hålla med att det är något som kan tittas över..Hade varit otroligt skönt att ha en anställd i varje butik som jobbar med service liknande ärende.
    Men oftast om telefonen ska in på service är det butiken som tar den, om inte alltid. Så det beror på lite vad frågan gäller.
    Som sagt, vi har säljare, inte kundtjänst. Så första plats säljare, andra kundtjänst... Har man tid är det helt okej och frivilligt, men annars är det att ringa som gäller.  
    Mobiloperatör är 3 världens skit som har urusel service, man kan sitta länge i telefonkö och när man väl kommer fram blir man bara omkringskickad eller får ingen som helst hjälp ändå.

    Jag har en iPhone 4 som hänger sig vid varenda telefonsamtal som jag tar emot eller ringer, det går inte att gå tillbaks till menyn eller klicka på avsluta telefonsamtal eller släcka skärmen alls. Så har inte min telefon betett sig förr utan detta började i maj och har varit lite si och så med men nu är det alltid så om det inte är så att jag ringer nån med 3 eller nån ringer mig som har 3. Det är grymt irriterande att det ska ta allt från några minuter eller timmar innan telefonen fungerar som den ska igen.
    Vad sjutton ska man göra? På 3 butiken säger dom bara att du får ringa 3 men där får man ingen hjälp med det.
  • jennypenny01
    Frontline skrev 2012-10-28 01:48:35 följande:
    Tyvärr du är samma skit för mig som alla andra bluff och båg...

    Det du säger och katten gör det stoppar jag i samma låda...
    Jätte tråkigt att du känner så. Verkar verkligen som någon lurat dig rejält. Om det nu är i en tre butik borde butiken där du köpte det kunna hjälpa dig väl?  Du har ändå rättigheter...Man får inte säga en sak och sen göra en annan. 
     
  • jennypenny01
    Planerar smått 14 skrev 2012-10-28 01:54:14 följande:
    Mobiloperatör är 3 världens skit som har urusel service, man kan sitta länge i telefonkö och när man väl kommer fram blir man bara omkringskickad eller får ingen som helst hjälp ändå.

    Jag har en iPhone 4 som hänger sig vid varenda telefonsamtal som jag tar emot eller ringer, det går inte att gå tillbaks till menyn eller klicka på avsluta telefonsamtal eller släcka skärmen alls. Så har inte min telefon betett sig förr utan detta började i maj och har varit lite si och så med men nu är det alltid så om det inte är så att jag ringer nån med 3 eller nån ringer mig som har 3. Det är grymt irriterande att det ska ta allt från några minuter eller timmar innan telefonen fungerar som den ska igen.
    Vad sjutton ska man göra? På 3 butiken säger dom bara att du får ringa 3 men där får man ingen hjälp med det.
    Så ska du verkligen inte ha det! Om du köpt telefonen i en Tre butik ska dom självklart hjälpa dig att skicka in den! 
    Har ni prövat nytt sim kort?
    Du måste ju ha möjlighet att få den fixade, med eller utan garanti! Iphone har 1 års garanti.. Men har du kvitto? Lämna in den och begär en lånelur.    Apple är ganska generösa också, vanligtvis får kund allatid ny telefon helt. Så tänk på att synka med itunes och icloud om du kör med det, ifall du nu får ny iphone 
Svar på tråden Jag är telefon/mobilabonnemang säljare, fråga på!