Snart 4 månaders som äter varje timme under natten?
Hej!
Här kommer ett rop på hjälp, eller snarare råd. Min snart 4 månader gamla son föddes stor o har från början vetat vad han e här för-jo för att äta! Han har ätit länge o ofta ,från början. Nu äter han ofta men kortare stunder. Han gillar verkligen att va nära, o det får han va så mycket han vill :)
Men senaste tiden har han börjat äta oftare, jag vet ju inte hur mycket som e hunger av det, o hur mycket som e mys/närhet. Han äter sista målet mjölk runt 22-23 tiden, sen somnar han o sover i vår säng ett par timmar. Han vaknar sen runt 01, jag lägger honom o ammar liggandes. Sen sover vi så hela natten, jag byter sida varje gång han ammas.
Innan åt han varannan , var tredje timme, hade man tur så kunde det finnas nätter med 4h mellanrum mellan amningarna. Men nu har det ändrats o han äter en gång i timmen...jag håller på att bli galen av att vakna varje timme. Känns som jag bara hinner stänga ögonen så e det dags igen. Efter som jag ligger o ammar får han verkligen så mycket närhet man kan ge, så det e inte problemet. Nån som har nått tips om hur jag får lite mer sömn?