• Anonym (Hur långt?)

140 kg och nu ska de bort. Har en idé. Hur långt räcker det?

Har två problem - överäter godis och rör mig för lite. Har inga problem med maten så att säga, äter ganska hyggligt.

Om jag nu:

* Utesluter allt synligt socker. Godis, glass och fikabröd är nolltolerans.

* Minst 8000 steg pr dag, ligger nu runt 5000.

* 2,5 liter vatten per dag för att dämpa suget.  

Hur långt räcker det? Ett kilo per vecka är jag nöjd med.          

• Svar på tråden 140 kg och nu ska de bort. Har en idé. Hur långt räcker det?
  • Anonym (L)

Nu är jag ingen expert men det låter  som en jättebra början iaf.. Lycka till Skrattande

• Anonym

1kg i veckan är ändå dubbelt så mycket än vad som är rekomenderat att gå ner för att det ska vara hälsosamt. Då måste man även ligga i och röra på sig mycket och äta ganska strikt.
    VAD är du egentligen ute efter? Väger du 140kg nu eller är det 140kg som du vill gå ner?
    Vad är det för mål du har med viktnedgången? 

• Fridayyy

Bara du inte börjat äta mer mat istället. En macka är ju lika mycket som en halv chokladkaka.

• Anonym (Hur långt?)
    Anonym skrev 2012-10-28 11:14:23 följande:
    1kg i veckan är ändå dubbelt så mycket än vad som är rekomenderat att gå ner för att det ska vara hälsosamt. Då måste man även ligga i och röra på sig mycket och äta ganska strikt.
    VAD är du egentligen ute efter? Väger du 140kg nu eller är det 140kg som du vill gå ner?
    Vad är det för mål du har med viktnedgången? 
    Väger 140 och vill ner till 85 som är min trivselvikt.
    Måste det verkligen till såna stora förändringar för att kilon ska rasa i min viktklass? 
    Är väl framöver det blir allt svårare? :S 

• Anonym
    Anonym (Hur långt?) skrev 2012-10-28 11:24:40 följande:
    Väger 140 och vill ner till 85 som är min trivselvikt.
    Måste det verkligen till såna stora förändringar för att kilon ska rasa i min viktklass? 
    Är väl framöver det blir allt svårare? :S 

Okej, då är det alltså 55kg som du vill gå ner. Räkna då med att det tar lite över 2år att gå ner dessa kilon.
    Och ja, det behövs betydligt större förändringar än de tre du tänker börja med. Det är en bra start, absolut!
    Men vill du gå ner 1kg i veckan behöver du anstränga dig lite mer än att bara dricka mer vatten, sluta äta godis och gå 1,5km mer om dagen än i dagsläget.
  • Anonym (prova!)

Hej!

Först av allt - lycka till! Jag vet hur svårt det är!

Jag tänker att det bästa du kan göra är väl att prova. Promenera, låt bli allt synligt socker och lyckas du hålla det så kommer du ju se vad det ger just dig. Hamnar du sen på en platåfas, ta och se över vad mer du kan göra, men ta det då! En sak i taget! Funkar det inte - ja, då får du planera om!

• Anonym (schapelle)
    Anonym (Hur långt?) skrev 2012-10-28 10:43:18 följande:

Hur långt räcker det?      

sätt igång med din plan så lär du märka det med tiden
  • Anonym (Mia)

Hej själv väger jag runt 140 kg och jag har hela mitt liv bantat och kämpat med vikten gav upp efter att ajg och sambon har försökt få barn och de inte gått.
    Bestämde mig då för att göra en Gastric Bypass för att kunna gå ner i vikt och må bättre och att kunna bli mamma.
    Jag kommer aldrig klara att gå ner min 50-75 kg själv finns inte en chans.

• tellis mom

Det är en jätte bra början. Med en såpass stor övervikt så kommer det gå ganska snabbt i början, när du kommer ner mot normalvikt blir det svårare och du kommer förmodligen få lägga om kosten ytterligare efter ett tag. Men dina förändringar kommer göra stor skillnad till en början.
    Jag själv tog tag i min vikt efter mitt andra barn och gick ner 30 kilo på 8 månader. Det gjorde jag genom att utesluta socker, minska på kolhydraterna och röra på mig.
    Lycka till, du kommer fixa det!

• Alvi

Lycka till! Om du har ett problem med socker skulle jag rekommendera LCHF! Äter själv inte "riktig" LCHF, men pasta, ris och uppenbart socker undviker jag. Och min akilleshäl - bröd!

Svar på tråden 140 kg och nu ska de bort. Har en idé. Hur långt räcker det?