• Anonym (Lisa)

Jag är gift med en arab, frågor?

Har tråkigt, och är trött på att läsa fördumsfulla åsikter om blandäktenskap.
    Fråga gärna på, jag svarar på allt! 

• Svar på tråden Jag är gift med en arab, frågor?
  • Anonym (Lisa)
    MrsKnapa skrev 2012-10-28 17:17:54 följande:
    Vad är positivt vs negativt?
    Ja, det är en rätt diffusa frågor.
    Positiva i vårat äktenskap:
    -Är att vi kör på ärlighet i alla lägen, vi går 
    inte runt och irriterar oss på varandra utan kör med raka rör.
    -Han är generös, mot mig våra vänner och min familj.
    -Vi älskar båda att resa, och se andra kulturer.
    - Vi delar på hushållsysslorna, tvättningen och matlagningen.
    -Vi har samma syn på hur man ska vara som föräldrar.
    -Min man är väldigt ambitös, har studerat mycket, och alltid jobbat hårt, jag är rätt omotiverad men blir peppad av att se vad han har uppnått.

Negativa i vårat äktenskap:
    -Han kan vara för generös mot mig, jag kan aldrig säga i en affär "vad fint det halsbandet är" för då så kommer han att köpa det, kanske inte samma dag, men inom ett par månader. Bara för att något är fint så betyder det inte att man vill ha det.  
    - Vi är dåliga på att plocka undan efter oss, vilket gör att vi kan tjabba på varandra.  
    - Vi har småbarn och tyvärr kan vi glömma bort våran relation till varandra i perioder. Glömmer bort att vara romantiska.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym skrev 2012-10-28 17:18:54 följande:
    Är din arab muslim ?
    Haha min arab, det låter som att jag har köpt en hund.
    Nej han är ateist. Han hatar all sorters religion. 
  • Fenrisulven

Bor ni i Sverige ?
    Är du rädd att era barn ska drabbas av främlingsfientligheten,( dolda rasismen)?

• Anonym (Lisa)
    Fenrisulven skrev 2012-10-28 17:55:50 följande:
    Bor ni i Sverige ?
    Är du rädd att era barn ska drabbas av främlingsfientligheten,( dolda rasismen)?
    Ja vi bor i Sverige.
    Och ja det är jag, men våra barn har svenska namn, vilket jag tror minskar risken.
    Men jag ser ibland hur min man drabbas av rasism, och det gör mig väldigt ledsen.
    På dagis så tog de för givet att min son skulle vara omskuren, vilket gjorde mig rätt sur
    eftersom både jag och min man tycker att det är fel att göra en omskärelse på ett litet barn. 
  • Fenrisulven
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-28 18:02:03 följande:
    Ja vi bor i Sverige.
    Och ja det är jag, men våra barn har svenska namn, vilket jag tror minskar risken.
    Men jag ser ibland hur min man drabbas av rasism, och det gör mig väldigt ledsen.
    På dagis så tog de för givet att min son skulle vara omskuren, vilket gjorde mig rätt sur
    eftersom både jag och min man tycker att det är fel att göra en omskärelse på ett litet barn. 
    ok då förstår jagGlad
    Risken minskar ju med svenska namn men tyvärr så finns det alltid dumma människor som inte tycker att folk har samma värde.
    Vill ni att er son själv ska få välja när han är större ang omskärelse?
  • Anonym (Lisa)
    Fenrisulven skrev 2012-10-28 18:10:22 följande:
    ok då förstår jagGlad
    Risken minskar ju med svenska namn men tyvärr så finns det alltid dumma människor som inte tycker att folk har samma värde.
    Vill ni att er son själv ska få välja när han är större ang omskärelse?
    Glad
    Min man blev omskuren som bebis, och han själv tycker att det är okej att han är det, att det känns mer hygieniskt.
    Och jag gillar att han är omskuren. Så skulle våran son vilja göra en omskärelse när han är vuxen/tonåren så har vi direkt inget emot det. Men det är ju ett val man själv ska göra, och det är inget som vi kommer att försöka "pusha på."  
  • Fenrisulven
    Anonym (Lisa) skrev 2012-10-28 18:16:42 följande:
    Glad
    Min man blev omskuren som bebis, och han själv tycker att det är okej att han är det, att det känns mer hygieniskt.
    Och jag gillar att han är omskuren. Så skulle våran son vilja göra en omskärelse när han är vuxen/tonåren så har vi direkt inget emot det. Men det är ju ett val man själv ska göra, och det är inget som vi kommer att försöka "pusha på."  
    jag tycker också det är mer hygieniskt, min man valde att göra det i vuxen ålder
  • Fenrisulven

roligt att du svarar på frågor såhär Glad

Svar på tråden Jag är gift med en arab, frågor?