• Ciara

Arla grädde och Milda matlagnings"grädde". Skillnad i smak?

Vad är det för skillnad i smak mellan Arla matlagningsgrädde och Milda matlagningsgrädde? Om det är någon skillnad?

Jag lagade i kväll en kycklinggryta med Milda matlagningsgrädde (7 %) och det smakade ingenting, trots kryddning osv förstås. Funderar på om Arla grädde skulle gett den mer (god) fyllig smak? Någon som har koll på skillnad mellan dessa?

• Svar på tråden Arla grädde och Milda matlagnings"grädde". Skillnad i smak?
  • bambigirl

Vet att keldas matlagningsgrädde är gjord på grädde, vilket mildas inte är. Fast jag använder hellre vanlig grädde och vatten eller mjölk.

• NextUp

Mildas huvudingrediens är vatten om jag inte minns fel, arlas är riktig mejeriprodukt.

• Ciara

Aha, tack för er info. Kände inte heller till skillnaden på Kelda. 
    Ska testa Arla matlagn.grädde eller Kelda nästa gång!

• byggd av bomull

Jag äter inte matlagningsgrädde alls längre, men "förr i tiden" köpte jag bara Keldas eftersom den
    är överlägset godast och faktiskt har en (liten) smak av grädde :) Milda är ingen höjdare!! 

• Ciara
    byggd av bomull skrev 2012-10-30 08:52:56 följande:
    Jag äter inte matlagningsgrädde alls längre, men "förr i tiden" köpte jag bara Keldas eftersom den
    är överlägset godast och faktiskt har en (liten) smak av grädde :) Milda är ingen höjdare!! 

Tack för din synpunkt också! Jag är inte någon van användare av matlagningsgrädde, som märkes. Ska absolut testa Kelda!
Svar på tråden Arla grädde och Milda matlagnings"grädde". Skillnad i smak?