Jag är lycköig för att ha fått ett snällt barn. Han har svårt att sitta still, stökar, säkert jätte jobbig när vi är hemma hos folk, vill inte gå lägga sig, inte äta grönsaker. Inget att detta definerar ett snällt barn. Mitt varn är snäll för han tröstar andra när han ser någon ledsen, han delar med sig av sott godis till andra om dom inte har, han till och med gav bort en av sina julklappar till sin kusin som blev ledaen för hon inte fick öppna lika många som han utan att någon sa något till hobom, att han ritar en täknig till mamma, alltså tänkt att göra mamma eller pappa glad. Jag definerar sådant som ett snällt barn, eller mitt barn iallfall att han är omtänksam empatiak och bryr sig om andra. Sen kanske ndra anser annat.
Bradbury skrev 2012-10-28 19:53:57 följande:
Varför säger man så?!? Vad menar man med "snällt barn"? Ett barn som aldrig gnäller? Som bara sitter still? Inte hittar på hyss? Inte testar sina föräldrars tålamod genom att hoppa i soffan, tvärvägra påklädning, som gömmer sig när tandborsten kommer fram? Som stillasittande, leende, svarar artigt på frågor och aldrig gör sig hört utan att först bli tillfrågad? Är min unge ELAK för att han hellre springer, dansar, skuttar, leker och upptäcker än sitter still (och NEJ, han har ingen DIAGNOS, han är bara en vanlig livsglad unge!)