Julafton
Hej,
Min sambo och jag har varit tillsammans i ett år. Allt har hänt ganska fort. Vi träffades förra året runt hösten, och i somras flyttade jag in till honom. Det har varit ett stort steg för mig då jag har flyttat utomlands för att få vara med honom. Alla i min familj bor i Sverige och jag har ingen släkt i det här nya landet. Av självklara skäl så saknar jag min familj väldigt mycket. Hans släkt däremot är ganska spridd över hela världen och även om hans föräldrar bor på andra sidan Atlanten så har han sin syster, faster och onkel, kusiner och kusinbarn 4 timmar härifrån. De ses dock väldigt sällan.
Till julafton har jag sagt att jag vill åka till Sverige och vara där i fem dagar. Hela min familj (mamma, pappa och bror + övrig släkt) kommer att vara samlad och jag skulle så gärna vilja att han fick fira den här tiden med mig och min familj. Men han har sagt att han hellre vill åka till sin släkt och fira julen med dem. Jag har svårt att förstår hur hans faster och kusinbarn kan vara av större betydelse än jag. Jag har även kommunicerat och sagt att jag har svårt att förstå detta och att det skulle vara en annan sak om hans föräldrar och övriga syskon vore där, men nu är det ju faktiskt mest släktingar som inte står honom så förfärligt nära (de ringer aldrig och kollar hur han mår, vad han har för sig eller kommer och hälsar på....)
Min familj är lite knasig... och jag antar att den är inte lika "fin" som hans familj. Men den är ju trots allt min familj... och om han säger att han älskar mig så borde han ju också kunna vara med min familj för min skull.
Det hela gör mig väldigt ledsen och jag har tagit upp det ett antal gånger. Nu har jag slutat upp med det... vill ju inte fortsätta att tjata. Finns det någon lösning på det här eller ska jag bara acceptera hans val?
Tacksam för hjälp.
K.M.I.L