• Anonym (Undrar)

Ofta ont i magen efter att ha ätit på restaurang. Varför?

Hej,
    Jag förstår inte vad som är fel på min mage. Jag har gjort många allergi tester som visar att jag har inga mat allergier men ändå får jag så jäkla ont i magen när jag har ätit på restaurang, det är så jävla pinsamt. Oftast åker jag hem (om det är nära) eller jag måste på toa för att jag får diarré och har lust att spy. Det kan väl inte vara mat förgiftning jag får, för att det händer säkert varannan eller vart tredje gång och det kvittar om det är fin restaurang eller skräpmat. Jag får inte såhär ont när jag äter hemma. 

• Svar på tråden Ofta ont i magen efter att ha ätit på restaurang. Varför?
  • Stålmamma

Kan det vara så att du äter större mängd när du äter ute än när du äter hemma? Äter du fortare ute?

• Glädje58

Äter du någon medicin?

Är det du som ska betala notan och blir orolig för det? Flört 

• Planerar smått 14

Undrar samma sak som TS.

• pigglet

Ofta äter man större mängd på restaurangen. Större köttbit också kanske?
    Dessutom är maten ofta mycket fetare. Kanske pommes till maten?  
    Och så läsken då... 

Jag tror det är jättevanligt. Jag har lite samma känsla i alla fall. Min man mår ALLTID illa när han ätit pizza, och även ofta efter annan restaurangmat.   

• Anonym (Undrar)

Inte jättestora mängder, men kan det vara för att det är inget man annars äter. Det man lagar hemma är sånt som jag är vad med och får inte ont i magen av. En grej jag slutat äta hemma, det är Tacos för att det fick jag världens magont av senast jag åt.

• Anonym (Undrar)

Det är så jäkla pinsamt för att det händer så ofta. Jag kommer att sluta äta ute.

• Yinsan

Låter lite som magkatarr, maten på restaurangerna är mycket fetare och gör så jag får ont i magen, likaså stark mat kan man också få ont i magen av vilket skulle kunna förklara tacosen.
    Fet och stark mat är döden för min mage!

• Edda2

Har samma, tror det beror på fettet och kan även få det hemma om jag äter för fet mat.
    Hamburgare på MD tex kan jag glömma om det inte är en vanlig ingen big mc eller så, då kommer jag inte ens hem utan en olycka:p
    Majonäs och liknande kan jag med få ont av. Sedan op av gallan så blev det ännu värre. Sedan verkar det gå i vågor ibland har jag inte kunnat äta en korv med bröd förren det sätter igång.
    Ibland tror jag det har lite med om jag känner mig stressad eller om det hänt något.

Svar på tråden Ofta ont i magen efter att ha ätit på restaurang. Varför?