Pencilin pga tandvärk, hur lång tid innan den verkar?
Jag har en rent olidlig smärta pga en inflammation runt min visdomstand som är på väg upp. Har provat allt, smeta på corsodyl, lägga kallt på min jätteuppsvullna kind, badda med whisky, låtit en alvedon "smälta" på den onda tanden. Ingenting förbättras. Var hos akuttandvården i morse som på en sekund spolade lite vatten och skrev ut antibiotika (jag som ville veta att de inte växer fel etc men de verkade för stressade för sånt). Jag började därför min Kåvepenin kur idag så har tagit mina tre dagliga tabletter. Nu undrar jag bara hur snart dessa sätter in? Smärtan är på nivån att jag känner det som att jag skulle kunna svimma, en ipren och två alvedon kombon är himmelsk när den sätter in men håller bara i två och en halv timme så det blir många timmar utan smärtstillande om jag bara får ta fyra ggr om dagen (eftersom jag är vaken på nätterna med av smärtan). Har ringt tillbaks och bett om starkare smärtstillande men de säger att de inte kan ge? Jag kommer inte kunna hantera denna smärtan ytterligare en dag, är det någon som har någon härlig solskenshistoria om att penicillinen började verka väldigt snabbt? :) Givetvis vill jag ju gärna ha verkligheten med, dvs att det tagit tid. Tusen tack på förhand!