• Anonym (blöt)

Flytningar som blöter trosorna..

Gah alltså jag vet inte om fler har det som jag - men ibland känns det som om jag har jättemycket flytningar. Det är inte alla dagar direkt - utan mest vid ägglossningsperioden tror jag. Jag verkligen KÄNNER att det dryper ut blött från längst in i slidan, som sedan blöter mina trosor en del så det blir en blöt fläck och allmänt kallt och äckligt.

Tror inte det finns något botemedel mot det här eftersom jag varken har svamp, obalans eller nåt annat "fel".

Min fråga är dock:
    Finns det någon annan här som också får blöta trosor av flytningar ? Rynkar på näsan
    Gör ni något åt det eller bara lever med det ? 

Skulle vara skönt att veta att man ej är ensam..         

• Svar på tråden Flytningar som blöter trosorna..
  • Anonym

Ja, det händer. Är det mycket använder jag trosskydd, men för det mesta får det vara. Det luktar ju inget (inte för mig i alla fall).

• Anonym (Love)

Jag får det. Så jag använder trosskydd. Det löser problemet.

• Anonym (blöt)
    Juliiajuliia skrev 2012-10-28 23:26:57 följande:
    Här är en till! Riktigt irriterande. Känns ofräscht.
    Jaa alltså jag tycker det är obehagligt att gå runt med blött i trosorna Rynkar på näsan skönt man ej är ensam om det dock!
    Anonym skrev 2012-10-28 23:27:16 följande:
    Ja, det händer. Är det mycket använder jag trosskydd, men för det mesta får det vara. Det luktar ju inget (inte för mig i alla fall).

Mjo jag tänker också så ... brukar mest låta det vara för jag inte gillar trosskydd så mycket. Det luktar inget för mig heller, det är bara blött

• nilla78

Tja, det fertila sekretet som talar om att du har ÄL kan vara rätt rikligt. Och är fullt normalt.

• Anonym (blöt)
    nilla78 skrev 2012-10-28 23:44:23 följande:
    Tja, det fertila sekretet som talar om att du har ÄL kan vara rätt rikligt. Och är fullt normalt.

Tack för din kommentar, tänkte det var något sådant! Verkar som om det är olika - för ibland får jag jättesega "slime"-flytningar av ägglossningen som är typ som en geleklump. Föredrar LÄTT den sorten framför "rinnande vatten" i trosorna...
  • Anonym (Usch ja!)

Har samma problem och jag klarar inte av trosskydd. Får panik av känslan när de trycker lite lätt mot låren innan den "mjuknar", vet att det låter helskumt men jag är faktiskt helt normal i övrigt! ;) Jättejobbigt när man är ute och man helt plötsligt känner hur man blir helt klibbig i trosorna.. :(

• humlesurr

haha, känner igen mig. Det är inte mycket att göra! Brukar trösta mig med att det känns bra att det blir "ursköljt" så att säga, liksom, urinvägsinfektion och sånt måste ju ha svårare att sätta sig om det hela tiden kommer ny vätska...

Eller äsch, jag vet inte.

tyvärr kan jag säga att det inte blir bättre när man blir gravid heller... Tvärtom! Men däremot har jag märkt att det minskar om man låter bli att raka underlivet - kanske att det har något med hur mycket direktkontakt och tryck underlivet utsätts för, vad vet jag...

Ledsen för rörigt inlägg, mitt i natten!
    kram! 

• Anonym (blöt)
    Anonym (Usch ja!) skrev 2012-10-29 01:53:15 följande:
    Har samma problem och jag klarar inte av trosskydd. Får panik av känslan när de trycker lite lätt mot låren innan den "mjuknar", vet att det låter helskumt men jag är faktiskt helt normal i övrigt! ;) Jättejobbigt när man är ute och man helt plötsligt känner hur man blir helt klibbig i trosorna.. :(
    Hahahaha jag tycker inte alls du är konstig alltså - jag förstår dig helt! Jag har själv helt sjuka problem med vissa klädesplagg/etiketter på kläder/passform så jag förstår! Det jag avskyr själv mest med trosskydd är "kanten" på dom fram och bak, samt att dom gör mig svettig ... hehe
    Jag brukar också få det där rinnandet helt plötsligt - så får jag gå runt med blöta trosor när jag är ute Tungan ute

• hannis

Öhhh ja. Flytningar har alla kvinnor. Har själv haft sen jag var ca 13 år. Köp trosskydd!

• Anonym (Love)
    Anonym (Usch ja!) skrev 2012-10-29 01:53:15 följande:
    Oj. Har du samma problem med bindor?
  • FlitigaLis

Bindor och trosskydd är vidrigt, känns som man har blöja på sig typ. Jag använder bara tamponger vid mens.

Enklaste lösningen är att ha med extra trosor och en liten påse i handväskan, så är det bara att byta när du känner att det är blött.

• MeandHim

Har samma problem, det kommer määääängder!!!!!! Brukar ha trosskydd ibland men gillar inte det, är det mkt så använder jag faktiskt tampong.

• Anonym (Usch ja!)
    Anonym (blöt) skrev 2012-10-29 02:44:23 följande:
    Hahahaha jag tycker inte alls du är konstig alltså - jag förstår dig helt! Jag har själv helt sjuka problem med vissa klädesplagg/etiketter på kläder/passform så jag förstår! Det jag avskyr själv mest med trosskydd är "kanten" på dom fram och bak, samt att dom gör mig svettig ... hehe
    Jag brukar också få det där rinnandet helt plötsligt - så får jag gå runt med blöta trosor när jag är ute Tungan ute

Haha skönt att höra att jag inte är helt tokig då! Skrattande Har också det här med kläder, måste kunna röra mig utan att något irriterar huden och lappar som skaver, äh de åker direkt! Trosskydd som känns när man går samt sätter sig ner går då också bort! Tungan ute
  • Anonym (Usch ja!)
    Anonym (Love) skrev 2012-10-29 06:06:21 följande:
    Oj. Har du samma problem med bindor?
    Japp! Fick mens när jag var 12 och började använda tampong sex månader senare då jag hade ångest inför de där bindorna flera dagar innan mensen kom! Sov med binda men det var allt.
  • Anonym (bindan)
    Anonym (Usch ja!) skrev 2012-10-29 09:57:54 följande:
    Japp! Fick mens när jag var 12 och började använda tampong sex månader senare då jag hade ångest inför de där bindorna flera dagar innan mensen kom! Sov med binda men det var allt.
    Men du använder väl inte tamponger INNAN mensen :s det är u inte bra för slidan alls som blir jätte torr då tampongen suger upp fukten
  • Anonym (Usch ja!)
    Anonym (bindan) skrev 2012-10-29 10:01:43 följande:
    Men du använder väl inte tamponger INNAN mensen :s det är u inte bra för slidan alls som blir jätte torr då tampongen suger upp fukten
    Nej nej, jag fick ångest inför bindan och för att slippa den ångesten så skippade jag bindorna och använde tampong istället när mensen kom! :) Då slapp jag gå flera dagar innan och tänka "nu måste jag snart använda de där vidriga bindorna igen.."
Svar på tråden Flytningar som blöter trosorna..