• Madeleine Louise

Vilket pojknamn är finast?

Barnets pappa kommer från Frankrike, jag kommer från Sverige, men barnet kommer växa upp i Spanien. 

Vi kommer inte välja det alternativ som vinner i omröstningen, utan vi väljer det namn vi känner för! 
    Vi är enbart intresserad av att se vilket namn andra tycker är finast/skulle passa bäst på pojken.

Vilket namn tycker du är finast?
    Om du tycker att alla namn är fula så röstar du på det som skulle passa bäst

Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-29 12:10
    Jag tillägger att vi har en son som heter Florian.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket pojknamn är finast?
  • HASP

Röstade på Romeo. Tycker kanske egentligen att Caspian är finast men i kombination med storebrors namn blir det för lika tycker jag.

• Madeleine Louise

Det står Maximilien. Det är ett franskt namn. Spanska varianten är Maximiliano gillar vi inte. Maximo har vi funderat på men det känns inte helt hundra..

Njuter av livet i Spanien med man och snart två barn!
  • HASP

Har aldrig hört det förut, därför undrade jag ifall det var felskrivet.

• pellepelle

Svårt att rösta. Caspian och Tristan är ju klart bäst, men i kombo med broderns namn är de ju uteslutna i min bok. Roemo och Maximilien känns lite för pretto, men kanske inte i Spanien.

Vad tror ni om varianter som Caspio Maxim eller så?

Men det är omöjligt för en utomstående att bedöma sådant eftersom ett namn är så personligt och oavsett vilket kommer det att växa på pojken så att säga :)

• IsDimma

Tristan

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • amanda h

Varför inte Phillipe, det heter min son i tredje namn och tycker det är ett riktigt prins namn!

Svar på tråden Vilket pojknamn är finast?