• Pyspunkan

Irriterad på produktplaceringen i Solsidan!

Som många andra är jag ett stort fan av Solsidan. Men Gud vad besviken jag blev av den här säsongen! En massa smygreklam. Så kallas produktplacering, hela tiden. Volvo är väl en sak, men McDonalds. Med skräpmat. Som skövlar en massa regnskog. Ja, ett företag som i mina ögon bara står för skit (möjligtvis är Ronald McDonaldhusen bra, men det är allt).

Nä. Jag blev besviken. Förra avsnittet satt jag bara och kollade efter smygreklam.....

Vad säger ni? 

• Svar på tråden Irriterad på produktplaceringen i Solsidan!
  • Powderpuff

Det kanske är just därför du ser det, för att du letar. Kan nog säkert hitta lika mycket smygreklam från förra säsongen om du verkligen anstränger dig.

• frukarlssonn

Oj, jag har faktiskt inte tänkt på det alls! Men visst nu när du säger det så är det mkt smygreklam.

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Winterfell

Att det är old news och uttjatat. 

• virre85

Jag bryr mig faktiskt inte, det är ju inte så att man inte vet att dessa saker finns.
    Tänkte inte ens på det fören det blev ramaskri i tidningen.
    Jag springer ju inte direkt till mc donalds för att jag sett en serie där de åt de.

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • sär skriven

Jag skiter i vilket. Jag klarar av att se en McDonald's-påse på TV utan att få nervösa sammanbrott.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • S vali s

Jag klarar av att se både en McDonalds påse, en segway eller vad det nu kan vara utan att direkt drabbas av "ha begär" därför bryr jag mig inte nämnvärt om dessa produktplaceringar

Den late får brått när det blir kväll
  • Jeff

Rätta mig om jag har fel men som jag minns avsnittet var de mitt inne i en köksrenovering? Många är vi nog som köpt hem skräpmat i det läget så jag tyckte den för McDonaldspåsen var helt realistisk.

Vad gäller produktplacering i övrigt så bryr jag mig inte, det är inte public service-tv vi pratar om. Deras syfte är ju självklart att känna pengar.

• Jeff

Haha TJÄNA pengar ska det så klart stå.

• slazh

Ja det la jag också märke till det kändes väldigt uppenbart flera gånger till skillnad från tidigare säsonger där jag inte la märke till något alls. Så länge dom fortsätter med serien tycker jag det är helt okej.

Svar på tråden Irriterad på produktplaceringen i Solsidan!