Jag förstår trådskaparen, detta är oerhört irriterande. Man känner sig väldigt klumpig. Detta hände mig 07' när jag hade ny bil, eller ja, den hade 1900 mil på mätaren, så sommarfälgarna hade förre ägaren skrapat lite lite, så det var inget som störde mig, men när jag sen gick och köpte nya aluminiumfälgar (skitsnygga) med nya vinterdäck så gjorde jag själv en sån där vändning och skrapade 2 veckor gammal fälg mot snöig trottoar. Jag som ALDRIG skrapar fälgar. Jag var så fruktansvärt förbannad på mig själv.
Fast jag var tvungen att strunta i det. Märket var rejält, men fälgarna hade kostat 5500 och det var bara att inse att en reparation skulle kosta ett antal tusen. Det är nämligen som Tom säger ovan, att flera firmor reparerar fälgar. De kan fylla i sånt där, men sen måste fälgen få ny lack. Ganska mycket jobb, och kanske svårt att få till rätt kulör också om det inte är en originalfälg från biltillverkaren.
Så det viktigaste är nog att den inte är skev eller läcker. I mitt fall hade jag kunnat köpa en extra fälg från BytHjul.com där jag köpte dem, men jag tyckte inte var värt pengarna helt enkelt. Fick leva med det. Men fasen vad det stör.
/Puppa