• Sannass

    Han får inte träffa sina barn om han träffar mig

    Vill ha lite råd! Jag har nyss gått ur ett förhållande och fått mig en underbar ny flamma, min nya har nyodlingen med gått ur ditt förhållande. Jag har ett barn sen innan och han har 2 barn sen innan. Han är kär i mig och jag i han och vi vill va med varandra. Men hans x är ett jävla problem:( hon ställer ett ultimatum på han att han inte får träffa sina barn så länge han träffar mig. Han gör vad som för sina barn, men han vill ju ändå träffa mig. Jag tycker det är fel att hans x säger så för då går det bara ut över barnen. Har hon rätt att göra så om dom har gemensam vårdnad? Vad kan han/vi göra åt det? Hans x har även fått hans mamma på sin sida.

  • Svar på tråden Han får inte träffa sina barn om han träffar mig
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det kan vara komplicerat att svara efter som jag inte har alla detaljer. Om ni båda två nyligen avslutat tidigare förhållanden kan det vara mycket känslor med i bilden som gör att separationerna behöver tid. Barn behöver också tid för att acceptera att föräldrarna har separerat och man bör vänta ett tag innan man presenterar en ny partner för barnen. Under tiden kan man ju träffas utan barn. Jag rekommenderar er båda att försöka avsluta era tidigare förhållanden på bästa möjliga sätt och att låta hela processen ta tid. Som föräldrar är det viktigt att kunna samarbeta kring sina barn, det är det allra bästa. Barn mår mycket dåligt av föräldrar som bråkar, det bör man till varje pris undvika. Man kan söka hjälp på familjerätten i sin hemkommun för att hitta lösningar för barnen. Slutligen vill jag säga att din nye killes f d inte kan hindra honom från att träffa dig och kan i princip inte hindra honom och barnen att träffas bara för att han träffar dig. Hon kan däremot tycka att det är för tidigt att du och barnen träffas, det är mer rimligt att hon har synpunkter på det.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Han får inte träffa sina barn om han träffar mig