• Silke

Inflammatorisk bröstcancer under graviditet?

Är i chock just nu. Har troligen inflammatorisk bröstcancer. Är gravid i v.22 och har en son på  5 år. Någon mer som råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden Inflammatorisk bröstcancer under graviditet?
  • Envis

Nej, men vet en tjej som fick det när hon var gravid.... Varför misstänker de det då? Beklagar, eller vad man nu ska säga.... kram

• Silke
    Envis skrev 2012-10-30 09:20:29 följande:
    Nej, men vet en tjej som fick det när hon var gravid.... Varför misstänker de det då? Beklagar, eller vad man nu ska säga.... kram
    Har en rejäl rodnad på bröstet. Huden på bröstvårtan är också lite mysko, förtjockad på något vis. Jag hade ingen aning om att det kunde vara farligt. Men tyvärr. Infektioner beter sig helt annorlunda, med värk och feber. En rodnad utan andra symptom (nåja, det finns tydligen andra symptom också ibland, men de har inte jag) kan vara helt livsfarlig. Det blir sällan knölar eftersom cancercellerna är utspridda så det är rodnaden (som beror på att området blir inflammerat till följd av cancern) som avslöjar att nåt är fel.

Jag har gjort ultraljud som inte såg bra ut. Ska vidare till onkologen idag. Extremt nervöst!

Hur gick det för tjejen? Och hennes bebis? Misstänker att det inte slutade lyckligt? 
  • Envis
    Silke skrev 2012-10-30 10:14:02 följande:
    Har en rejäl rodnad på bröstet. Huden på bröstvårtan är också lite mysko, förtjockad på något vis. Jag hade ingen aning om att det kunde vara farligt. Men tyvärr. Infektioner beter sig helt annorlunda, med värk och feber. En rodnad utan andra symptom (nåja, det finns tydligen andra symptom också ibland, men de har inte jag) kan vara helt livsfarlig. Det blir sällan knölar eftersom cancercellerna är utspridda så det är rodnaden (som beror på att området blir inflammerat till följd av cancern) som avslöjar att nåt är fel. Jag har gjort ultraljud som inte såg bra ut. Ska vidare till onkologen idag. Extremt nervöst! Hur gick det för tjejen? Och hennes bebis? Misstänker att det inte slutade lyckligt? 

Hoppas det går bra för dig då! Nej, det gick tyvärr inte så bra för den tjejen... Här skriver hon om när hon blev sjuk iaf: lindaskriver.blogspot.se/2010/11/om-mig-och-min-sjukdom.html
Svar på tråden Inflammatorisk bröstcancer under graviditet?