• Mandarina

Recept på god/krämig pastasallad!

Ge mig förslag på en god pastasallad som passar till ett buffe-bord. Vill gärna ha en krämig/mastig variant - typ med cremefraiche eller vad man nu har i...? Hade tänkt mig nån variant med pasta och grönsaker o bacon kanske??

• Svar på tråden Recept på god/krämig pastasallad!
  • Queenie70

Vanliga umakaroner. Två burkar cremefresh som smaksätta med lite dijonsenap salt och peppar. Blanda med makaronerna, purjo, gurka, tomat och tärnad gräddost. Knaperstekt bacon är gott att ha i, eller lite rökt skinka.

• ump

En supergod som i princip alla har älskat:

Pastaskruvar gärna lite al dente. Dela och stek kycklingfile i krydda tex grillkrydda. Knaperstek baccon Ha i kikärtor kidneybönor tomat gurka sguaz i små bitar lite finhackad rödlök italiensk salladskrydda sweet chili salt. Creme fraich och majonäs. Köp äkta majonäs i charken, blir myyycket godare. Ha i dubbelt så mycket creme fraichsom majonäs.

• tro  hopp  kärlek

Koka pasta
    stek bacon samt kyckling i småbitar, låt svalna

Blanda 5 dl cremefraiche  2 dl majonäs 1 msk curry och 1 pressad vitlöksklyfta i en stor skål.
    ev lite salt.

Blanda i
    pasta
    bacon
    kyckling
    sallad
    tomat
    gurka
    majs
    rödlök
    äpple
    ost 

• CoolJen

Jag gillar att blanda i:
    CF paprika chili smak
    Keso chili smak
    Brukar även ta lite vanlig CF

Till det:
    Pasta
    Grillad kyckling
    Purjolök
    Paprika
    Fetaost
    Eller nåt annat gott jag känner för

• bumse2
    kycklingsallad.

Till 20 personer:

800 g pasta, penne eller skruvar
    2 grillade kycklingar
    2 burkar majs
    ½ purjolök
    3 paprikor blandade färger
    4 dl creme fraiche
    1 dl majonäs
    1 påse tacokrydda
    2 dl sweet chilisås

Koka pastan och skölj den med kallt vatten. Ta bort skinn och ben från kycklingarna och skär köttet i småbitar. Låt majsen rinna av. Ansa purjolöken lägg dem i lite kallt vatten en stund så att de blir krispiga. Kärna ur paprikorna, skär några strimlor till garnering och tärna resten. Blanda creme fraiche, majonäs, tacokrydda och sweet chilisås i en stor salladsskål. Vänd ner kyckling, pasta och grönsaker. Garnera med paprikastrimlor och  bladpersilja.
    Det går bra att koka pastan och skära upp grönsakerna och blanda ihop dressingen dagen innan. Plasta in det väl och blanda ihop allt innan det ska serveras.
    Emma 020123, Linus 080917
  • Mandarina

Ojojoj, massa bra recept... verkar ju inte så svårt ju :)
    Ska provtesta en variant på fredag tänkte jag..

Svar på tråden Recept på god/krämig pastasallad!