• Anonym (Lycklig)

Hitta den rätta! Min väg till kärleken!

Ni som längtar efter att hitta den rätt, hitta sanningen inom er själva.  Lita på er intuition!

För att göra en lång historia kort.
    Jag längtade efter den stora kärleken, träffade många personer, hoppades och blev besviken. Men innerst inne visste jag att det inte var den rätta, men ville så gärna ha en kärleksfull relation.

Träffade en man som absolut inte ville ha barn, som jag har. Vi drogs till varandra och det var ömsesidigt. Han var inte som andra jag träffat innan, kände det starkt inom mig. Man pratar om människor som snackar mycket men i deras handlingar märks inte kärleken. Jag kan säga att det var tvärtom, hans ord var nedslående, inget förhållande bara KK. Men hans handlingar gjorde mig trygg, älskad och förhoppningsfull. Det var svåra år, vi blev till slut ihop för det fanns bara han och jag vi kunde inte hålla oss ifrån varandra. Vi sågs sällan pga att jag hade barn och det var en tid av himmel och helvete. Han gjorde slut flera ggr ville inte såra mig.
     Jag mådde så dåligt. Ändå öppnade jag gång på gång min famn. Han visade mig hela tiden stor kärlek och jag fick inte det att gå ihop med att han inte ville starta ett riktigt förhållande med mig. Jag var så ledsen, förstörd, men kunde inte gå vidare. Jag tänkte och kände. Jo det var han mannen i mitt liv jag kände det så starkt i varje fiber och ända in i själen. Vui hade DET! Jag höll ut och det var kaotiskt. Plötsligt en dag i det telefonsamtal förändrades allt. Han var mogen det sa bara klick och vi förstod varandra fullt ut, vi var på exakt samma våglängd i livet. Han hade kommit till insikt, trots att han hela tiden visste att han älskade mig var han tvungen att kasta om sina föreställningar om livet och inse att det inte alltid blir som man tror.
     Vi förlovade oss, flyttade ihop och fick barn, gifte oss i en rasande takt. Och kärleken?
     Kärleken är starkare än någonsin sen första gången vi sågs var det vi, jag fick bara vänta in honom och är evigt tacksam att jag stod ut. Men jag var tvungen att verkligen gå till mitt innersta och kärleken han alltid sände ut till mig trots kampen den var äkta. Jag följde mitt hjärta och hitta min kärlek. Vi är så lyckliga och att varje dag få ha honom i mitt liv fullt ut är en gåva och jag är en gåva för honom.

Lite allmän fakta: Att detta lyckades berodde också på att vi alltid till slut pratat om saker och rett ut saker det är väldigt viktigt. Viljan att vilja prata. Han hade svårt att prata känslor men man märker på sättet om det är en ärlig och rejäl kille som inte vill illa. Vi har pratat massa om den svåra tiden rett ut känslor och han har fått öppna sig. Jag var rätt så skadad efter väntan så tog lite tid innan jag trodde på riktigt.
    Så A och O är att kunna prata varje samtal ska föra er mer samman inte splittra. Vad han pratar om i början är inte lika viktigt utan det är sättet han har mot dig. Handling är viktigare än ord för att förstå kärleken.

Fråga om ni undrar något.
    Kram

• Svar på tråden Hitta den rätta! Min väg till kärleken!
  • Anonym

Den rätta finns inte. Den rätta just nu finns.

• Anonym (inte enkelt)

Jag sitter i samma sits. Han är rätt och jag vill verkligen vänta ut honom. Men det är så frukantsvärt jobbigt när ord och handling inte stämmer överens!!

• Anonym

Vad menar ni att ord och handling inte stämmer överens?

• Anonym (jobbigt)

Jag befinner mig just nu i den situationen. Vi har inte träffats så mycket än och inte riktigt hunnit lära känna varandra men jag tycker verkligen om honom och han säger att han tycker väldigt mycket om mig. Samtidigt säger han att han inte klarar av att ha ett förhållande :(

• lottizm

Blev både glad och rörd av att läsa ditt inlägg. Otroligt glad för din skull!
    Sitter också där...träffat en kille som är DEN killen jag drömt om,han har alla egenskaper jag bara kunnat fantisera om... Men han vill inte ha något förhållande.. Och det går verkligen upp och ner... Vi har träffats i fyra månader nu,ca två ggr i veckan plus att vi jobbar ihop 1-2 dagar i veckan... Förra veckan sa han äntligen att han visste nu,att han tyckte om mig,sa många fina saker som jag blev riktigt rörd av... Han pratar inte så mycket känslor så det kändes så stort... Men så gick det några dagar då vi inte sågs och direkt blir han kyligare igen... Vi brukar smsa väldigt mycket men idag har han bara svarat kort nån enstaka gång... Vet inte hur han tänker nu,är så rädd att han ska säga att han inte vill ses på fredag som vi planerat.... Det känns mesigt,jag blir arg på mig själv... Samtidigt vill jag verkligen inte släppa honom... Han är speciell.

Känns hoppfullt att läsa ts,är dock rädd att min historia inte slutar lika bra... Hoppas på telefonsamtal om en timme,kanske går att komma nån vart.. :/

• Anonym (man)
    Anonym skrev 2012-10-30 12:31:52 följande:
    Den rätta finns inte. Den rätta just nu finns.
    Tack!

Vad vill du TS säga med tråden? jättekul att det gått bra för dig!  men tror knappast det är något att sträva efter då någon säger "aldrig förhållande bara KK" och samtidigt i åratal sårar och gör en besviken bara för att han/hon VERKAR vilja något mer med sina handlingar. Har själv varit i exakt den situationen och ångrar djupt att jag kunde vara så svag att låta det fortsätta. Det gick som för majoriteten av alla som är i en sån relation åt helvete, men det värsta är att det kan sabba självförtroendet rejält och länge, även om du kommer över just honom/henne. Vad jag vill säga är att ge inte råd om att kämpa så länge för en sådan person. Ingen som obesvarat känner att den andra verkligen är rätt (för det gör man om man är riktigt kär) ska behöva må så dåligt som man gör i en sån situation. Och ständigt hoppas och undra varför man inte duger till mer. Mår illa bara jag tänker på hur det kan vara. Nej, man förtjänar bättre! 
  • Anonym (SAME SAME)
    Anonym (jobbigt) skrev 2012-10-30 20:04:32 följande:
    Jag befinner mig just nu i den situationen. Vi har inte träffats så mycket än och inte riktigt hunnit lära känna varandra men jag tycker verkligen om honom och han säger att han tycker väldigt mycket om mig. Samtidigt säger han att han inte klarar av att ha ett förhållande :(

Samma situation som dig men jag ska lägga ner honom. Även om jag tcker otroligt mycket om honom. Helamin kropp och alla sinnen vill ha honom. Men Orkar inte vänta in någon som inte vågar satsa. Tror inte att han tycker om mig som jag om honom då. För då kör man väl bara på? Nä det finns andra hur jobbigt det än är just nu... ändrar han sig så får han väl hoppas att jag inte gått vidare redan.
  • lottizm

Tack för bra ord anonym (man). Hur vet man när man ska ge upp då? Att man inte kan hålla på för länge känner jag med, det håller jag inte för, men hur vet man att det är dags att lägga ner? Sa ett halvår till mig själv precis när vi börjat träffas och han sa direkt att han inte ville ha nåt förhållande... Det har redan gått fyra månader så tiden går fort, och det går upp och ner så jag vet inte vad man ska ha för strategi. Ska ringa snart iaf.... Vet inte om det blir ett steg fram eller bak...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-30 16:31:36 följande:
    Vad menar ni att ord och handling inte stämmer överens?
    action speak loader then words(-:
  • Anonym (SAME SAME)
    Anonym skrev 2012-10-30 20:55:34 följande:
    action speak loader then words(-:
Svar på tråden Hitta den rätta! Min väg till kärleken!