• Anonym

Vågar inte släppa in någon ny efter separationen. Hur lång tid tog det för er?

Imorgon har det gått 8 månader sedan jag bröt upp med mitt ex som jag trodde var mannen i mitt liv. Det går inte en dag att jag inte tänker på honom. Innerst inne vill jag nog inte ha tillbaka honom, eller jag vill inte det men ändå kan jag inte släppa honom ur mina tankar. Han har en ny som han skaffade nästan direkt när jag flyttade ut och vi har inte pratat alls under dessa månaderna ifrån varandra. Det känns konstigt att man är som främlingar för varandra som vi en gång var innan vi träffades, efter så många år. Men men så är det. Jag var ganska snabb med att träffa killar efter separationen (enbart ligg) för att försöka bearbeta allt på bästa sätt. Jag lät många av killarna få känslor för mig för att jag ville känna mig omtyckt och bli bekräftad, inget jag gjorde med flit utan jag tror det var omedvetet, sen dissade jag en efter en och gick till nästa, så har det varit nu i flera månader. Jag är en förhållandetjej men samtidigt är jag livrädd för att släppa in en ny, tänk om det skulle bli likadant? Skulle jag orka gå igenom samma process igen? Jag tror inte det. Allt jag ser påminner om honom, precis allt! Hur lång tid tog det för er innan ni vågade släppa in en ny?

• Svar på tråden Vågar inte släppa in någon ny efter separationen. Hur lång tid tog det för er?
  • Anonym

Hej!

För mig tog det 2 år, det var ganska lagomt för min del. Jag hade ett ganska jobbigt förhållande de sista åren, så jag behövde tid för mig själv, bara vara jag & barnen. Man behöver inte ha bråttom, det kommer när man är mogen för det!

Lycka till!    

• Anonym (inteän)

OJ, du har ju ändå dejtat och det är väl ett pluss. Du kanske inte är redo än.
    För mig är det fortfarande stiltje på dating fronten. Är inte i närheten av att vilja träffa någon just nu. Det var 11 månader sen min exman lämnade mig för en 10 år yngre tjej so han bor ihop med idag. Men jag blev så skadad av detta att jag känner mig för trasig för att börja inleda en relation. Men det betyder inte att jag ligger hemma o gråter och har ett trist liv. Nädå, varannan vecka så träffar jag kompisar, går på bio, tränar och bara är. Jag har varit på konserter, musikaler och så har jag varit ute på club. 
    Så jag skyndar långsamt vad gäller förhållande. Kan tillägga att jag var tillsammans med min exman i 15 år. Jag är 42 år och känner mig snygg o fräsch och är i toppform, så jag tror inte det  blir några problem när det väl är dags, men jag kommer inte nöja mig me vilket nöt som helst. Nu vill jag ha en man som uppvaktar migvoch skämmer bort mig (känslomässigt).

Så jag tycker inte att 8 månader är långt tid. Och så har du väl inte träffat rätt heller. Det finns väl ingen anledning att ge sig in i nått nytt bara för att. Det är väl bättre att vara själv än att ta nån halvdan kille som du inte känner 100% för. Lycka till    

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-30 14:00:27 följande:
    Imorgon har det gått 8 månader sedan jag bröt upp med mitt ex som jag trodde var mannen i mitt liv. Det går inte en dag att jag inte tänker på honom. Innerst inne vill jag nog inte ha tillbaka honom, eller jag vill inte det men ändå kan jag inte släppa honom ur mina tankar. Han har en ny som han skaffade nästan direkt när jag flyttade ut och vi har inte pratat alls under dessa månaderna ifrån varandra. Det känns konstigt att man är som främlingar för varandra som vi en gång var innan vi träffades, efter så många år. Men men så är det. Jag var ganska snabb med att träffa killar efter separationen (enbart ligg) för att försöka bearbeta allt på bästa sätt. Jag lät många av killarna få känslor för mig för att jag ville känna mig omtyckt och bli bekräftad, inget jag gjorde med flit utan jag tror det var omedvetet, sen dissade jag en efter en och gick till nästa, så har det varit nu i flera månader. Jag är en förhållandetjej men samtidigt är jag livrädd för att släppa in en ny, tänk om det skulle bli likadant? Skulle jag orka gå igenom samma process igen? Jag tror inte det. Allt jag ser påminner om honom, precis allt! Hur lång tid tog det för er innan ni vågade släppa in en ny?
    Det kan gå   fort bara man har träffat den rätta så att säga
    , tjejer o killar som bara vill ha sex och som inte förstår att man inte är intresserad  är katastrof. Att dom är intresserade är sitt eget problem , men som sagt har man bara mött den riktiga rätta så kan det gå fort.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-30 14:12:18 följande:
    Hej!

För mig tog det 2 år, det var ganska lagomt för min del. Jag hade ett ganska jobbigt förhållande de sista åren, så jag behövde tid för mig själv, bara vara jag & barnen. Man behöver inte ha bråttom, det kommer när man är mogen för det!

Lycka till!    

Jag hade bestämt mig för att leva själv med mina två döttrar,ville verkligen inte ha ett förhållande!!! Men efter 2 år så träffade jag mannen i mitt liv som jag lever ihop med fortfarande, snart 6 år sedan vi träffades. Så det blev inte riktigt som jag hade tänkt migTungan ute& tur va väl det!!!
  • Anonym

Jag har varit i en liknande situation. Separerade efter 6år och ex-sambon blev kort därefter tillsammans med en kollega. Jag trodde han var mannen i mitt liv men nu 2 år senare inser jag att jag aldrig skulle vilja ha honom tillbaka. Men spontant tror jag det tog 1 år att komma över allt, sen 1 år att bygga och investera i mig själv igen. Men när man varit tillsammans sålänge så händer det fortfarande att man ser eller hör ngt ibland som påminner om honom, skillnaden idag är att jag kan känna tacksamhet för de goda stunder vi hade. Tänk, många människor får ens aldrig den chansen i sitt liv att uppleva kärlek.

Ta den tid du behöver, bättre att komma över ngt ordentligt än att ha med sig gammalt bagage in i en ny relation och riskera att sumpa den p.g.a av historien.

Behöver du tips på hur du går vidare, dejtar osv. finns det en bra blogg www.lovestandards.se som skriver om alla möjlig kärleksfrågor!

Lycka till, det kommer gå bra!  Var inte rädd för att släppa in ngn igen, var inte rädd för livet! Andas och lev livet fullt ut!

Svar på tråden Vågar inte släppa in någon ny efter separationen. Hur lång tid tog det för er?