• Anonym (?)

Vasektomi, Göteborg?

Hej!
    Väntar tredje barnet och varken jag eller mannen vill ha fler barn efter detta. Bor i Göteborg och undrar om någon vet vad en vasektomi kostar och hur ska mannen göra om han, ja, vill göra en?

• Svar på tråden Vasektomi, Göteborg?
  • 530

Är du/ni/han verkligen säker på att du vill?

Vasektomi är ett litet ingrepp som sker med lokalbedövning och tar ca en kvart och kostar ca 250 kronor,  ja billigt är det.  Om han däremot skulle ångra sig kostar det runt 20.000 kronor att sy ihop sädesledarna och ger en 50% chans att få barn igen.

Även om han och du är dö säkra på att nej inga fler barn, så kan ni ju aldrig vara hundra på att ni inte vill ha ett barn till. 

• Anonym (?)

Japp, vi är helt säkra. Det här barnet är dessutom inte planerat (hade spiral) och maken närmar sig 40 och vill verkligen inte ha fler och inte jag heller för den delen.

• Anonym

Min sambo har precis påbörjat denna process och man går via vc för att få en remiss till urologen. Detta är i gbg.. tog ca 1mån att få remissen hem i lådan. Kommer ju ta ett tag innan allt är klart så boka en tid redan nu om ni är säkra.

• Anonym

Följer denna tråd då min man också vill genomföra detta och vi bor i GÖTEBORG

• Mrt31

Har precis gjort min sterilisering i göteborg.

Man betalar endast patientavgift för tre besök 100+300+300.

Första beöket var hos vårdcentral varpå jag fick remiss som skickades runt innan den hamnade på Capio lundby närsjukhus. Kanske det kade varit bättre att kontakta Capio först.

Svar på tråden Vasektomi, Göteborg?