Rådjur skrev 2012-10-31 16:58:32 följande:
Omg tack så mycket för ditt positiva inlägg!!! Vill gärna att du svarar på ett par frågor jag har om du har möjlighet!
Började du kräkas blod efter operationen ?

Har läst på lite nu och ser att det verkar va vanligt ... Jag har dock inte förstårr om man liksom "hostar" upp blodet för det rinner bak i halsen - eller om man verkligen KRÄKS blod från magsäcken!!
Varför kräks man upp det asså ..

kan det inte bara liksom skitas ut ?
Hahaha ...
Jag har sjuk kräkfobi, det är därför jag frågar... Det kryper typ i magen på mig bara av att tänka "kräkas blod"
Vilken knöl bakom näsan är det du menar ?
Skulle vara intressant att få ett namn på den - för jag tror typ också jag har problem med något långt bak i näsan! Har dock inte kollat upp detta så noga eftersom jag inte vetat vad exakt jag bör kolla upp...
Alltså en del av mig vill bara ta bort dom - men jag är samtidigt osäker på om mina problem verkligen ÄR så stora

Skulle vara betryggande att höra från en läkare (ska till vårdcentralen snart) att mina mandlar verkligen är stora - och att jag skulle klara mig bättre utan dom!
Jag har emetofobi (kräkfobi) jag oxå och bävade verkligen inför operationen, det är sant att man kan kräkas blod efter operationen, jag gjorde det en gång men sen fick jag en spruta mot illamående så det gick bättre. Man kräks upp blodet för magsäcken gillar det inte helt enkelt.
Min son kräktes även han efter operationen och då sa sköterskorna att det var bra för blodet ska upp.
Även om jag vet med facit i hand att jag kräktes blod så skulle jag göra om operationen för livet efteråt har blivit så mycket enklare, det är lättare att andas, jag sover bättre och jag har slutat snarka. Jag blir inte sjuk lika ofta i halsfluss och framför allt så kan jag svälja mat utan att den fastnar och jag måste harkla upp den och tugga på nytt, jag kan svälja hela tabletter numer oxå.
Sök på "abrasio" så får du fram information om knölen bakom näsan.
Jag tror att du skulle behöva ta bort dina, hade du inte behövt det hade du förmodligen inte ens tänkt tanken, du har ju besvär av dem och nåt vidare skydd ger de som sagt inte efter 3 års ålder.