sy egen utklädningsdräkt?
´På förskolan ska de ha trolldisco o barnen får vara utklädda till vad som helst säger dem men vi har inga utklädningskläder. Tänker jag skulle kunna fixa/sy en enkel dräkt men vad o hur?? Hjälp mottages tacksamt!
´På förskolan ska de ha trolldisco o barnen får vara utklädda till vad som helst säger dem men vi har inga utklädningskläder. Tänker jag skulle kunna fixa/sy en enkel dräkt men vad o hur?? Hjälp mottages tacksamt!
Jag gjorde en Vampyrdress till min tjej.
Rita ut en stor vampyr vinge på ett svart tyg, jag ritade ena halvan på vingen och vek sedan tyget på mitten innan jag klippte. Klipp sedan ut ett foder i någon annan färg, själv hade jag ett lila tyg liggandes i lådan.
Sy ihop och vänd rätt. Fäst vingen vid någon tröjas halslinning själv använde jag en svart t-shirt och satte fast vingen i halslinningensamt vid axeln och hade gummi band som hon kunde hålla i om hon ville låtsas flyga.
Men jag tror det kan vara fiffigare att använda en långärmad tröja och fästa hela vägen längs armen.
Mät noga så att vingen inte blir för lång. Jag blev tvungen att sätta ett gummiband i överkant på vingen för att korta ner den några cm.
Sonen har också haft trollfest på sin förskola :) Svärmor tog en tygkasse som såg lite jute-säcks-aktig ut och gjorde om till en liten klänning eller vad man ska säga. Sedan piffade til den med lappar och en svans och lite mossa och grankottar.
Här kan du hitta symönster på maskerad och utklädningskläder till barn och vuxen: http://www.fagert.se/shop/category/symonster/maskerad