Lyckas aldrig
Å orkar snart inte mer , jag och min man har försökt i 16 månader nu men inte lyckas. Har kört med äl test och med monitor. Vet inte vad jag ska göra snart känns hopplöst =(
Å orkar snart inte mer , jag och min man har försökt i 16 månader nu men inte lyckas. Har kört med äl test och med monitor. Vet inte vad jag ska göra snart känns hopplöst =(
Låter som det är dags att söka gyn för utredning?
Vi har skickat in papper på det men vi har inte fått något svar än
Men det stog att mannen och kvinnan bör fyllt 24 år, och jag är bara 22 och min man är 23 år
Du ska absolut kräva att ni får göra en undersökning. Om ni försökt i 16 månader (dvs över ett år) så ska ni ha rätt att få göra en utredning. Ring och kolla, även om pappren är inskickade så kan du slå en signal och fråga om pappren kommit fram och när ni kan vänta er ett svar. De har ju vissa väntetider så ring och fråga om du tycker det tagit länge.
Tyvärr är ju ovissheten värst, det behöver inte vara något "fel", men OM det är det så vill man veta vad det beror på så att man kan göra något åt det.
Lycka till och ge inte upp!
Kram
Usch vi har inte lyckas än efter 17 månader, och vi fick ingen utredning för att jag var för ung och vi inte hade försökt i ett år. Det känns så hopplöst nu =( ingen som har tips ?
jag är själv nu gravid efter försökt i 5 år och aldrig sökt hjälp så inget är omöjligt :)
Jag gjorde absolut inget för det skulle ta sig! har barn sen innan och den första grav tog på en gång men fick mf, andra tog 1 år och blev ett barn, 3:3 grav slutade i mf men tog på en gång och 4:e grav tog på en gång och blev ett barn men sen hände lixom inget.
Att jag inte sökte hjälp var väll för att jag först nu är 27 och kände jag hade tiden på min sida och det finns de som kämpar för att få barn som inte ha några så kändes lyxigt.
Varje mån väntade jag på min mens och den kom alltid trots reg ägglossning och vi prickade rätt. Men nu efter massa illamående och jätte svullna bröst så insåg jag att nu har det hänt
Privata kliniker har inte åldersgränsen 24 år. Har själv precis börjat utredning och är bara 22 år.
Det kostar som ett vanligt läkarbesök men det är det värt!