Hjälp, Råd
Hej. Jag skulle behöva lite tips och råd.
Jag jobbar dag och kvällar men går bara på timmar och behöver vara tillgänglig så mycket som möjligt för att kunna få jobb.
Min dotter går på ett bra dagis som har ob-omsorg. Men ett litet problem där är att man måste säga till 14 dagar innan, för att vara garanterad att de är personal de dagar man behöver. Den förmån har inte jag då jag som senast får reda på dagen innan nur jag exempelvis ska jobb.
Detta är en fråga de dock ska ta upp att timisar även ska kunna utnytja ob-omsorgen. De har dock sagt att finns de barn på kvällarna så kan vi hjälpa dig. Men jag har inte tid att vänta svar i från dagis inna jag kan tacka ja eller nej till jobbet. Går via ett bemaningsyste via mob, tackar man nej för många gånger blir man stryken som vikarie.
Pappan till barnet har jag ingen hjälp av. Förutom när de är hans helg. Har inga vänner eller familj som kan hjälpa mig. Hur kan man/ ska jag lösa detta?
Jag vill inte att dottern ska åka runder på för många ställen. Hon är både hos mig, pappa, dagis och i så fall någon till. Kan inte de bli för mycket för henne?
Hur lösa på bästa sätt?