• Anonym (villbaraveta)

Barnbidraget går till fosterfamiljen.

Ja det är ju helt klart att fosterfamiljen ska ha barnbidraget då barnet bor där. Men under hösten har barnet övernattat varannan helg hos sina föräldrar. Från fre till sön.

Vet någon hur allt räknas egentligen? Eller ska föräldrna INTE få nån ekonomisk stöd.

Fosterfamiljen "slipper" mata barnet varannan helg..Hoppas ni förstår hur jag menar.

• Svar på tråden Barnbidraget går till fosterfamiljen.
  • Mizzii

När jag bodde i familjehem (Fosterhem) och var hemma så gav fosterfamiljen med matpengar.
    Har du/dom inte fått något sådant? 

• Anonym

Har föräldrarna låg inkomst? De kan prata med handläggaren på soc.

• Anonym (villbaraveta)
    Mizzii skrev 2012-10-31 09:47:59 följande:
    När jag bodde i familjehem (Fosterhem) och var hemma så gav fosterfamiljen med matpengar.
    Har du/dom inte fått något sådant? 
    INGEN från soc sida har pratat om pengar. Vågar liksom inte ens fråga. Därför skriver jag här.
  • Pippilångstrump

Låter väl inte konstigt alls.

Föräldrarna köper ju knappast några kläder eller betalar för fsk, aktiviteter eller dylikt. 

• Anonym (villbaraveta)
    Anonym skrev 2012-10-31 09:49:19 följande:
    Har föräldrarna låg inkomst? De kan prata med handläggaren på soc.
    Vanlig inkomst. Inte hög men intelåg heller. Men är det det som är orsaken?Fosterfamiljen har ju också inkomst.
  • Anonym (villbaraveta)
    Pippilångstrump skrev 2012-10-31 09:50:52 följande:
    Låter väl inte konstigt alls.

Föräldrarna köper ju knappast några kläder eller betalar för fsk, aktiviteter eller dylikt. 
    Det var inte frågan....
  • Anonym

Har dom barnet så sällan ska väl föräldrarna knappast ha en del av barnbidraget....!

• sextiotalist

Det är samma sak med UF, de betalar underhåll och barnen kan vara där varannan helg. De skall enligt vissa även stå för kläderna

• Anonym (mm)

TS: När kläder, skor, mediciner, barnomsorg, försäkringar, fritidsaktiviteter etc är betalt så finns garanterat ingenting kvar av barnbidraget. Det räcker ibland inte ens till kläder och skor (om man inte har någon att ärva av).

Om du börjar gnälla över lite matpengar så låter det som om det faktiskt finns en anledning till att barnet finns där det finns.

Grow up!   

• Anonym
    Anonym (mm) skrev 2012-10-31 09:55:07 följande:
    TS: När kläder, skor, mediciner, barnomsorg, försäkringar, fritidsaktiviteter etc är betalt så finns garanterat ingenting kvar av barnbidraget. Det räcker ibland inte ens till kläder och skor (om man inte har någon att ärva av).

Om du börjar gnälla över lite matpengar så låter det som om det faktiskt finns en anledning till att barnet finns där det finns.

Grow up!   
Svar på tråden Barnbidraget går till fosterfamiljen.