• Anonym (Fundersam)

    Vad hände?

    Hej! Jag har varit mensfri i ungefär 1 1/2 år, tack vare p-stav. Och har varit lagom sexuellt aktiv. Men för ungefär en vecka sen hade jag sex med en kille och det slutade med att han lyckades komma åt något så set gjorde ganska ont och vi avbröt det hela. Hade lite smärta även morgonen därpå. Senare på dagen så ficka jag blödningar. Känns mer klarare på färgen än vad jag kom ihåg att min mens gjorde, då jag hade det regelbundet. Och det kommer massor. Får byta rätt ofta. Har haft blödningar sen dess och lika intensivt. Är lite fundersam på vad som hände eftersom jag aldrig förut har fått blödningar efteråt då jag haft samlag med någon. Är detta normalt eller har han kommit åt något som brustit? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vad hände?
  • Sexolog Camilla

    Hej.

    Det är svårt att svara på om någonting har brustit, för att få veta svaret kan du undersöka dig hos gynekolog och också fråga gynekologen om blödningarna som du har fått efter sex. 

    Skador efter sex kan uppkomma av olika anledningar, den vanligaste är ett kort förspel. För att sex ska vara skönt är det viktigt att slidan är våt (om det handlar om penetrerande sex). Det är viktigt att känna efter om det känns bra och bryta av när det inte är skönt. Även om man är tänd och vill ha sex kan någonting hända under sex och lusten kan då avta. Om exempelvis telefonen ringer eller om man blir störd på något sätt kan lusten avta av och då är det också bra att bryta för att ha sex senare eller också börja om.   

    Hälsningar
    Camilla     

         

Svar på tråden Vad hände?