• Anonym (farligt?)

Tog Ipren för en timme sen nu behöver jag rött vin ?!

Jag tog en ipren 400g för 1h sedan p.g.a den satans mensvärken..
    Nu vill jag ta ett glas rött vin, för jag ska ut och presentera mig i en butik där jag vill jobba, stilla mina nerver, blir sjukt avslappnad av lite vin...
    Annars blir jag stel! 

Farligt ?  ?  

• Svar på tråden Tog Ipren för en timme sen nu behöver jag rött vin ?!
  • Anonym

Jag klarar den kombon (kvinna ~170cm lång och 60kg) men det jag skulle säga är FARLIGT är att du tar ett glas vin för att gå på anställningsintervju :-O

• Anonym

För att vara säker, ring hit och fråga:
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/kundservice/Sidor/kundservice.aspx

Sen kan jag tycka att det kanske vore bättre att utmana sina rädslor än att göra sig beroende av en drog för att kunna prestera.
    Men just nu, så är ju din fråga om det är säkert och det svarar dom här människorna bäst på.

Lycka till med jobbansökningen och se till att du inte luktar vin när du kommer dit, det lär inte göra ett gott intryck.      

• Tjolanta

Varför göra dej sånt besvär!?... Tror inte du kommer att bli anställd om du kommer dit och stinker alkohol...

• Anonym

Ibuprofen är inte farligt i kombination med alkohol, det är paracetamol (alvedon, panodil, reliv, pamol etc) som man absolut inte ska ta om man ska dricka något alkoholhaltigt. Håller med de andra - det som låter illavarslande är i så fall att du behöver alkohol för att slappna av. Hoppas att det bara är något du gör vid få tillfällen och inte regelbundet. Lycka till på intervjun!

• Anonym

Man ska egentligen inte dricka alkohol när man har mens eftersom alkohol är blodförtunnande

• Lilia
    Anonym skrev 2012-10-31 15:44:59 följande:
    Man ska egentligen inte dricka alkohol när man har mens eftersom alkohol är blodförtunnande

Varför skulle det vara farligt att konsumera något lätt blodförtunnande då man har mens? Själv tar jag en medicin som har som biverkning att den är blodförtunnande det är inget jag märker av varesig under mensen eller annars. Det är inget min läkare har påpekat heller.
  • Pastell

Ska du gå dit och stinka alkohol menar du? För det kommer märkas, vare sig du tror det eller inte.

• EnGladPingvin

En ipren och sen ett glas vin är inte någon fara om du inte har någon allergi, men däremot skulle jag inte rekommedera att ta ett glas vin innan en anställningsintervju. Du blir troligtvis inte onykter på ett glas vin, utan kanske snarare lite avslappnad som du är ute efter, men däremot är risken stor att du luktar. Jag är jättekänslig för lukter och just alkohol kan jag känna även om man borstar tänder och tuggar tuggummi. Inte ett så bra intryck dvs.

• NadiaMi

Om du blir så pass avslappnad av ett glas vin tror jag att det sitter mer i huvudet än i alkoholen.

Vad har du annars för ritualer innan du går iväg på något du känner dig nervös inför?
    När du dricker vinet, tar du en stund för dig själv och bara slappnar av då? Lyssnar på någon speciell musik eller stänger av ljudet på telefonen?

Livsfarligt är det ju inte att ta ett glas vin (eller ett halvt) men det bästa vore om du slapp dendär känslan av att du "måste" ha ett glas vin för att klara av att gå och presentera dig för en potentiell arbetsgivare.

• Anonym (Peppe)

Jag hade en person på intervju härom veckan, som stank alkohol. Jag påpekade att personen stank alkohol. Personen fick inte jobbet.

• taquine

Skulle ALDRIG anställa någon som luktade alkohol. Snacka om att anställa framtida problem.

• Anonym

Men ofta att man börjar stinka, eller ens lukta alkohol av ETT glas vin.

Nej TS, det är inte farligt, men ingenting att rekommendera eftersom det blir farligt om du gör det ofta.

• Anonym (farligt?)

Det gick hur bra som helst, blev MYCKET bättre av att dricka ett litet glas med rött vin!

Jag tog två tuggummin i munnen efteråt jag druckit och sprayade mkt parfym på mig.

Kände mig fortfarande lite smånervös när jag stod och pratade men så mycket bättre än vad jag hade varit annars! HUwaa.... 

• Pastell

Och du tycker inte du har problem? Käre nån.....

• Coyote
    Anonym (farligt?) skrev 2012-10-31 21:27:31 följande:
    Det gick hur bra som helst, blev MYCKET bättre av att dricka ett litet glas med rött vin!

Jag tog två tuggummin i munnen efteråt jag druckit och sprayade mkt parfym på mig.

Kände mig fortfarande lite smånervös när jag stod och pratade men så mycket bättre än vad jag hade varit annars! HUwaa.... 
    Usch...
Svar på tråden Tog Ipren för en timme sen nu behöver jag rött vin ?!