• Anonym (Piskan)

Slips och piska i present?

Jag och min lover har pratat om smisk och bondage, vi har börjat lite lätt med att han smiskar mig på rumpan. Tänkte överaska honom och ta det ett steg vidare, med att köpa en liten ridpiska och en slips(att binda händerna med). Vad tror ni, är det en bra idé? Behövs det någon vidare förklaring eller är det roligare att han bara får paketet och sen själv får lista ut vad det ska användas till? Det kan väl knappast feltolkas eller?
    Var köper man fina piskor? I en hästaffär? 

• Svar på tråden Slips och piska i present?
  • icy
    Anonym (Piskan) skrev 2012-10-31 17:34:00 följande:
    Jag och min lover har pratat om smisk och bondage, vi har börjat lite lätt med att han smiskar mig på rumpan. Tänkte överaska honom och ta det ett steg vidare, med att köpa en liten ridpiska och en slips(att binda händerna med). Vad tror ni, är det en bra idé? Behövs det någon vidare förklaring eller är det roligare att han bara får paketet och sen själv får lista ut vad det ska användas till? Det kan väl knappast feltolkas eller?
    Var köper man fina piskor? I en hästaffär? 
     Det finns ju sexpiskor på sexshops.
  • Anonym (Piskan)

Sexpiskor...Okej!Skrattande

• IdahKölbel
    icy skrev 2012-10-31 17:34:56 följande:
     Det finns ju sexpiskor på sexshops.
    Fast vanliga ridpiskor funkar lika fint det!
  • Bedhead

Någon har läst 50 nyanser..

It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Anonym

Fast ridpiskor är rätt hårda och ger en skarp smärta.

Om ni är nybörjare och inte direkt masokister skulle jag rekommendera en mjuk gummipiska, som mera smeker än smärtar, som den här t ex.

http://www.bdsm-shoppen.se/product_info.php?cPath=55&products_id=746

Ju smalare remmar desto skarpare smärta, och följdaktligen ju bredare desto snällare och mjukare är piskan. 

Börja mjukt och gå hårdare efterhand om ni känner att ni vill det.
    Det är lättare än att göra tvärtom.

Ha det så kul.       

• Anonym (Piskan)

Jag tänker mer en hoppvariant av ridpiska, den är ju rätt bred. Tack för alla trådarna, trevligt!

Svar på tråden Slips och piska i present?