Vad ska jag be läkaren göra?
Nu står jag & min man inför ett nytt besök på infertilitetskliniken. Jag är så trött nu på att vänta, vänta & vänta. Jag vill att det ska hända något nu. Jag får oftast tjata till mig prover osv. Nu vill jag veta vad NI tycker att jag ska be läkaren om för prover eller behandlingar/mediciner. Detta har vi gjort; Spermieanalys 2 ggr-MKT bra båda ggr Titthålsoperation- Lindrig/måttlig endometrios. Inget som läkaren tyckte skulle sätta stopp för att få barn. Äggledarspolning. Crinone i tre omgångar Ovitrelle ägglossningsspruta 5 ggr 1 inseminering Sköldkörtelprov TSH, T4,T3 De vanliga proverna man tar vid inskrivning för barnlöshetsutredning Såklart gynekologisk undersökning & massor av VUL Prov om jag har ägglossning (gjordes 2010) Det JAG vill kolla är följande; Ägglossnings prov Prolaktin prov LH & FSH prov Testostoron prov 250HD prov. D-vitamin brist Progesteron & östrogen prov Kortisol prov Jag lider av mycket PMS. Haft två tidiga missfall. Läst att för lite progestoron leder till barnlöshet & missfall och för mycket östrogen leder till PMS besvär & utebliven ägglossning. Vad tror ni om detta? Något mer tips?? Tacksam för svar