• Anonym (Orolig)

Hur mycket får man i a-kassa? Orolig

Hej

Jag befinner mig i en mindre rolig sits. Bor ihop med min sambo och vårat barn i ett litet hus. Jag är student och har tagit fullt studielån och får även studiebidrag. Sambon får ut 26.000 innan skatt så vi har klarat oss bra med pengar, vi är ganska ekonomiska av oss. Men nu går det dåligt på sambons företag och det finns risk att han blir uppsagd. Hur mycket får han ut i a-kassa? Finns ju inte direkt många arbeten så detta lär ju påverka våran ekonomi jättemycket... Vad gör man? Hur räknar man ut a-kassan?

• Svar på tråden Hur mycket får man i a-kassa? Orolig
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2012-10-31 20:21:34 följande:

Kan väl lika gärna fråga här? Det där hjälpte väl inte mig direkt...
  • Anonym
    Anonym (Orolig) skrev 2012-10-31 20:25:32 följande:

Kan väl lika gärna fråga här? Det där hjälpte väl inte mig direkt...
    Börja med att googla på namnet den a-kassan din sambo är medlem i TEX?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym skrev 2012-10-31 20:27:26 följande:
    Börja med att googla på namnet den a-kassan din sambo är medlem i TEX?

Håller på...
  • c89

Om han inte har extra inkomstförsäkring så kommer han få 4880kr EFTER skatt på en tvåveckors-period. Alltså nästan 10000kr i månaden efter skatt.

• Anonym (Orolig)

11.000? Aj då

• Anonym (Orolig)
    c89 skrev 2012-10-31 20:28:21 följande:
    Om han inte har extra inkomstförsäkring så kommer han få 4880kr EFTER skatt på en tvåveckors-period. Alltså nästan 10000kr i månaden efter skatt.

Ok, dvs att han måste vara med i facket för att få ut mer eller? Han är bara med i akassan, tack för svaret
  • Anonym (Orolig)

Vad kostar en försäkring och hur länge måste man ha haft den för att få ut mer?

• Anonym (Orolig)

Hjälp, hur ska detta gå!

• Mee