• Äldre 1 Nov 00:30
    3961 visningar
    12 svar
    12
    3961

    Hur många försök med pergotime?

    Hej!

    Jag undrar hur många kurer ni fått ta med pergotime och om det är enkel, dubbel eller trippel innan ni blivit gravida?

    Jag hade ett mf i augusti 2011 och efter det har äl inte kommit så ska börja med pergotime nästa vecka troligtvis. Alla andra värden är bra på mig och allt ser bra ut där inne. Och har mens varje månad, dock lite oregelbunden. Är det någon som haft som mig och fått igång äl och blibit gravid?

    Jag vet att det finns tusen trådar om hur många försök med pergotime, men vad gör då en tråd till? Så ni som bara vill gnälla över det behöver inte alls svara.     

    Tacksam för svar!     

  • Svar på tråden Hur många försök med pergotime?
  • Äldre 1 Nov 15:19
    #1

    Jag är inne på min femte kur varav jag endast fått ÄL vid ett enda tillfälle. Först enkelkur, sen dubbelkur, och nu är jag inne på tredje trippelkuren. Fick ÄL vid första trippelkuren men inte andra, nu inväntar jag resultat av denna kur.

    Har inte haft ÄL sen mitt son blev till våren 2010, förutom den pergotime-äl jag fick av första trippelkuren. Har misstänkt PCO och min egen cykel är helt uppåt väggarna. Så inget positivt besked ifrån mig inte! Hoppas det går bättre för dig, själv börjar humöret tryta. Vi har försökt med syskon sen i mars i år.

  • Äldre 5 Nov 09:59
    #2

    Tack för svar! Jag hoppas verkligen det går fortare för mig! Fick mensen i helgen så börjar med enkelkur i veckan. :) Några fler som vill svara? :)

  • Äldre 11 Nov 18:39
    #3

    Någon fler som vill svara? :)

  • Äldre 10 Dec 12:08
    #4

    Ätit 8 trippelkurer och fått ÄL av 3

  • Äldre 10 Dec 13:08
    #5

    Sallets: Har du blivit gravid än? Lycka till annars och hoppas du får ditt plus snart! :) Jag fick mitt för en vecka sedan, så det behövdes bara en kur.

  • Äldre 10 Dec 14:36
    #6

    Grattis!

    Jag blev gravid på 7e kuren men slutade i mf så nu är vi påt igen

  • Äldre 10 Dec 14:37
    #7

    Tackar!

    Vad tråkigt! Hoppas det går fort nu!

  • Empan8­8
    Äldre 12 Dec 12:21
    #8

    har ätit enkel kur två månader i rad, och jag har inte fått besked än om jag har ägglossat, men tror inte det. denna månaden som är nu är en recept fri månad. så vi får väl en tid i början på nästa år hur vi gör nu, just nu känns allt pissigt ser inte ljust något stans. Vi har försökt i 2 år utan resultat och det börjar verkligen ta på mig nu :( 

  • TKlara
    Äldre 7 Jan 17:27
    #9

    Jag har börjat med min 6 kur, hoppas bara att det ska funka nu. Lycka till allihopa

  • Äldre 7 Jan 22:56
    #10

    Har precis ätit klart min nionde trippelkur, ska på vul för att kolla blåsor på torsdag. Den här månaden tänker ja inte ens bry mig, försöker jag intala mig själv iaf ;)

  • Äldre 18 Jan 09:32
    #11

    Min läkare säger att man ska köra Pergo varannan månad, om man fått äl av den. Systemet brukar funka ändå. Hur har ni gjort? Verkar så olika vilken info man får.

  • Äldre 8 Mar 11:05
    #12

    Hej kan berätta lite om mig själv.. Jag har alltid haft svagt ÄL. När jag försökte bli gravid med min som så var det med hjälp av pergotime dubbel dos blev gravid på andra kuren. Sen blev jag året efter min som föddes spontant gravid med min dotter.. När min dotter var tre började vi igen på vår bebisverkstad och blev gravid efter ett års försök utan pergotime.. Den graviditeten var full normalt fram till v 39 så dog min flicka i magen den 15 maj. Efter hennes bortgång har vi försökt igen blev gravid året efter som slutade i missfall v 7 efter sex månader efter missfallet blev jag gravid igen med pergotime båda gångerna dubbeldos på tredje kuren men även detta har slutat i missfall .. Efter missfallet har vi försökt igen med dubbel dos två kurer utan resultat.. Får inte längre ÄL blir så ledsen varför det inte tar längre.. Pratade idag med läkaren han sa att jag ska tydligen börja med sprutor.. Men ska först träffa läkaren den 10 april, känns en evighet till dess .. Vi får se ad läkaren säger.. Hoppas ni kan förstå vad jag har skrivit. Blir ibland lite fel när man skriver fort från Mob ..

Svar på tråden Hur många försök med pergotime?