Bindningstid - Vad gäller?
För lite drygt 2 år sedan skaffade jag Glocalnet bredband till mom lägenhet. Jag beställde det via Internet. Såg ingenting konstigt då, men läste nog inte det finstilta så bra.
Sedan flyttade jag, för ca 1 år sedan, och tog med mig bredbandet. Nu har jag flyttat igen och skulle ta med mig det även denna gång. Men Nej. Det går inte att koppla in på sena adress. Det måste tydligen finnas någon Internet grej inkopplad i telefonmasten, vilket inte finns här och närmsta sån är för långt bort.
Jag skrev et mail till Gocalnet och sa upp bredbandet. Fick då till svar att jag hade bindningstid till 31 maj 2013. Men att de kunde säga upp det mot att jag betalade en slutfaktura på återstående månader.
WTF!?
Så. Mina frågor är.
1. Kan man verkligen ha bindningstid på över 3 år?
2. Gäller bindningstiden ifall jag flyttat och de inte har möjlighet att koppla in bredbandet på min nya adress?
3. Ska jag behöva stå och betala ett bredband jag inte kan använda i 7 månader till och förhidra att nästa hyresgäst kan koppla in bredband? Jag har inte råd att betala en slutfaktura på drygt 2700:-, de pengarna behöver jag till annat..