Hur gör ni med syskonbråk??!!
Hej Har 2 söner ( 3 o 6 år) Som är i luven på varandra heeela tiden. Jag blir snart tokig o det är svårt att vara pedagogisk. Treåringen är i värsta trotsen o är oå storebror hela tiden. Han slår, skäller, är allmänt jobbig. Han kräver även mkt av oss föräldrar( ska ej äta, ska ha hjälp hela tiden, vill ej leka själv, vill ej sova på kvällen, han lyssnar inte heller utan man måste säga till honom massor av gånger eller gå fram o ta tag i honom och prata. Han är även väldigt tjatig( ger sig inte om han får ettnej 10 ggr) etc 6 åringen är jobbig på det sättet att han gör små retsaker på lillebror så att han blir tokig, knuffar honom ibland, han ska även jämt skölla/ bestämma/ säga hur lillebror ska göra etc. Han har även börjat säga emot oss vuxna mm För ett år sedan var de goa o lekte mer ned varann. Men ny är det helt tvärtom( även om de kan leka ibland, fast då går det 10 min o sen är de i bråk) Nu ska tilläggas att de har fått ett lillesyskon för 1 månad sedan och det vet jag kan påverka då det tar mycket tid. Men de är goa med bebisen. Hur har ni det? Tips på att få dem att vara snällare med varandra och leka bättre? Tips på hur man får treåringen att bli bättre? Jag vill ha tipsen för att jag som mamma ska bli tålmodigare och trevligare. Att ha dom hemma nu ned bebisen är väldigt påfrestande med allt som ska hinnas med med matning/sovning/bärande av bebis etc.