• Anonym (Mamman)

Gemensamma regler?

Har en fråga efter att ha läst nu i två olika trådar att man inte är skyldig att ge info om vart man ska åka med barn (ens vid utlandssemester) eller vad man gjort under tiden med dem.

Pappan till mina barn har varit boendeförälder under 1,5 års tid, nu har vi börjat igen med övernattning hos mig, och kommer snart att börja med vv.

Men pappan vill  träffa mig och bestämma (gemensamt säger han) ex. hur dags barnen skall gå och lägga sig på kvällarna (Han tycker samma tid hos båda familjerna) Han frågar alltid hur dax de gick och la sig och hur dax de somnade hos oss. Vi lägger dem inte onormalt sent, men jag tycker att det är ok att de är uppe till halv nio en lördagkväll (6&9-åring) eftersom de är lediga dagen efter, han tycker de ska lägga sig halv 8 senast!

Osv osv.. Att jag skulle åka bort någonstans med dem utan att upplysa honom först är otänkbart!

Har ni något input på detta?

• Svar på tråden Gemensamma regler?
  • MissCissii

Vi försöker ha nästan samma "regler" och rutiner på bägge ställerna så att det underlättar för barnen. Så att dom kan få rutiner. Vi kör varannan vecka hemma hos oss.

Svar på tråden Gemensamma regler?