• Lolee

Bonde söker fru 2012 - vem blir det?

Hej! Jag känner ingen jag kan prata med om denna småtöntiga tv-serie (första gången jag sett det!), men jag är helt såld! Sitter och småler för mig själv varje onsdagskväll med sambon bredvid som skakar på huvudet - haha! Så vad tror ni nu mot slutet, vem får vem? :)

• Svar på tråden Bonde söker fru 2012 - vem blir det?
  • gerd123

Jamen det är ju kvalitetsteve!!! Jag följer "ensam mamma söker" också. Jättespännande.
    Kamelbonden tar ihop det med den där fräcka tanten som inte kan låta bli hans gammgubbs-röv!
    Klas tar henne med långt hår som tycker själv att hon är så snygg. De är så olika så det blir en kort romans.  Johans kärleksutsikter tror jag inte heller på. Han är för velig och mammig och mesig. Sven-Arne däremot som ser ut som en blyg sjuåring kommer att välja Ann-Sofie och hon är stark och stabil och det blir bröllopp i vår.

Men så sorgligt med stackars lilla Ulrika. Hon är ju väldigt speciell och det är konstigt att hon blev kvar i programmet. Fast förresten, produktionen visste förstås att hon skulle kunna göra lite "kul teve"!? Jag tyckte så synd om henne så jag ville gråta när hon släpade sin tunga väska på grusgången med tårarna rinnande.

• hysteria

Det är ju så pinsamt att titta på eländet och ändå kan jag inte slita mig från tvn. Klas och hans tjejer,speciellt Ulrika är ju väldigt underhållande. Synd att hon fick åka hem, men tur för Klas ;)

• gerd123
    hysteria skrev 2012-11-01 14:17:32 följande:
    Det är ju så pinsamt att titta på eländet och ändå kan jag inte slita mig från tvn. Klas och hans tjejer,speciellt Ulrika är ju väldigt underhållande. Synd att hon fick åka hem, men tur för Klas ;)

Men tyckte du inte ens lite synd om flickstackarn? Hon var ju med frivilligt och är ju inte omyndigförklarad men jag kan tycka att det nästan blev lyteskomik. Tycker någon skulle kammat håret på henne och gett henne en fräsch makeup. Hon såg ju ut som om hon sovit i sminket flera nätter!!
  • hysteria

Jo jag tycker synd om henne, därför hatar jag att det är så underhållande. Samma sak med Klas, hade dom haft med normalbegåvade människor med hyfsat social kompetens så hade ingen tittat.

• gerd123
    hysteria skrev 2012-11-01 15:05:37 följande:
    Jo jag tycker synd om henne, därför hatar jag att det är så underhållande. Samma sak med Klas, hade dom haft med normalbegåvade människor med hyfsat social kompetens så hade ingen tittat.
    Nej tyvärr så är det ju så. Varje säsong så har man med åtminstone ett stolpskott. Oftast fler. Men Ulrika förtjänade inte att måsta gråta i teve! Hon var ju så barnsligt troskyldig och säger lyckligt att hon vill ha tio barn med Klas och så adjöken!  Klas verkar vara en rätt normal kille som kan bete sig MEN, VARFÖR var det ingen som sa åt hans mamma en gång i tiden att pojken måste ha tandställning? Man ser ju bara de där stora tänderna som verkar leva sitt eget liv.
  • Lolee
    Pumpkin skrev 2012-11-01 16:42:01 följande:
    Jag hoppas/tror att det blir så här:

Sven-Arne väljer Carola
    Klas väljer Sandra
    Bengt väljer Harriett
    Johan väljer Elin

Jag hoppas på samma matchning! :)
    Fast jag är ändå lite osäker på "Bengans" val än.. Vill han ha lite fart och fläkt i livet så blir det nog Elisabeth (visst heter hon så?)

Och förövrigt tycker jag att Klas verkar vara en av de raraste killarna jag någonsin sett! Så otroligt ömsint och SNÄLL. Jag gillar inte att folk alltid fokuserar på hur han ser ut, ingen kan väl rå för hur man ser ut?
  • hysteria

Lolee: jag tycker med Klas verkar vara en hygglig kille, bryr mig inte om hur han ser ut men håller på att bli galen av hans grej han gör med salivet.

• Lolee
    hysteria skrev 2012-11-01 17:25:45 följande:
    Lolee: jag tycker med Klas verkar vara en hygglig kille, bryr mig inte om hur han ser ut men håller på att bli galen av hans grej han gör med salivet.
    haha, ja, det kan jag hålla med om! En sådan där sak som man inte kan låta bli att höra, lite som när folk smaskar.
    Nää, "bless him",   som man säger i England.. :)
  • gerd123
    Lolee skrev 2012-11-01 17:18:41 följande:
    Jag hoppas på samma matchning! :)
    Fast jag är ändå lite osäker på "Bengans" val än.. Vill han ha lite fart och fläkt i livet så blir det nog Elisabeth (visst heter hon så?)

Och förövrigt tycker jag att Klas verkar vara en av de raraste killarna jag någonsin sett! Så otroligt ömsint och SNÄLL. Jag gillar inte att folk alltid fokuserar på hur han ser ut, ingen kan väl rå för hur man ser ut?

Instämmer grabben är jättegullig. Men varför har han inte fått tandreglering? De där tänderna som spretar får honom att se dum ut!  En annan sak med Klas är hans egendomliga planlösning i huset. Ett rep! hindrar en från att ramla ner i köket. Ska det bli barn i det huset så vill det till en rejäl ombyggnad. Nu tror ju jag att Klas väljer den ljusa tjejen som är helt fel för honom och hon flyttar in hos honom och ut lika snabbt. Väljer han den mörka tjejen så blir det bröllopoch småfolk i vår.
Svar på tråden Bonde söker fru 2012 - vem blir det?