• Anonym (:()

Gravid utan molvärk?

Hej, finns det någon som genomgått en lyckad första graviditet utan s.k "molvärk/växtvärk" i början av graviditeten? Man blir ju orolig när man inte själv känner någonting. :(

• Svar på tråden Gravid utan molvärk?
  • Jodyanna

ja självklart, man har inte värk hela tiden, kan komma och gå väldigt mycket. Du behöver nog inte vara orolig alls, njut över att du inte har någon värk för tillfället :)

Jodyanna skrev 2012-11-01 13:19:21 följande:
    ja självklart, man har inte värk hela tiden, kan komma och gå väldigt mycket. Du behöver nog inte vara orolig alls, njut över att du inte har någon värk för tillfället :)

Jo, men om man aldrig har det..? :( Man vill ju läsa att folk varit med om det också!
  • Anonym (josse)

Man behöver inte alls ha nån värk under en hel graviditet (förutom vid förlossnigen då såklart) så du kan lugnt slappna av.

Jodyanna skrev 2012-11-01 13:19:21 följande:

Anonym (josse) skrev 2012-11-01 13:24:46 följande:
    Man behöver inte alls ha nån värk under en hel graviditet (förutom vid förlossnigen då såklart) så du kan lugnt slappna av.

Har du varit med om det? Många säger ju att saker är normalt utan att själva upplevt det.
  • hannis

Jag har varit gravid 3 grr. Enda gången jag hade lite molvärk var den graviditeten som slutade i mf. Ingen molvärk i de två "friska" graviditeterna.

• Anonym (josse)

Ja jag har genomgått en graviditet utan några känningar förrän cirka v 36 då jag började få förvärkar.

hannis skrev 2012-11-01 13:29:45 följande:
    Jag har varit gravid 3 grr. Enda gången jag hade lite molvärk var den graviditeten som slutade i mf. Ingen molvärk i de två "friska" graviditeterna.

Anonym (josse) skrev 2012-11-01 13:30:45 följande:
    Ja jag har genomgått en graviditet utan några känningar förrän cirka v 36 då jag började få förvärkar.

Tack för era svar {#emotions_dlg.flower}
  • EnGladPingvin

Jag är gravid 5+0 och jag har heller ingen molvärk. Det har stressat mig något enormt då jag tycker det verkar som att alla har det, men det stämmer inte. Jag har nu googlat en massa och läst på otaliga ställen om de som inte har någon molvärk alls. Det verkar vara väldigt individuellt och kan även skilja mellan samma persons olika graviditeter. Det är svårt att inte oroa sig, men man ska nog försöka att inte jämföra sig med andra. 

EnGladPingvin skrev 2012-11-01 14:03:30 följande:
    Jag är gravid 5+0 och jag har heller ingen molvärk. Det har stressat mig något enormt då jag tycker det verkar som att alla har det, men det stämmer inte. Jag har nu googlat en massa och läst på otaliga ställen om de som inte har någon molvärk alls. Det verkar vara väldigt individuellt och kan även skilja mellan samma persons olika graviditeter. Det är svårt att inte oroa sig, men man ska nog försöka att inte jämföra sig med andra. 

Då är du och jag i samma vecka :) Kul! Ja precis, har också googlat hur mycket som helst och är helt slut i huvudet! Visst känner jag av lite korta korta känningar där nere ibland, men inte den där karaktäristiska molvärken som alla prata om, som sitter i en liten stund. Mensvärk som alla pratar om är jag bara glad att jag slipper! Min första graviditet som slutade i mf hade jag mensvärk två kvällar i rad korta stunder. Där emot kan jag den här graviditeten känna att det strålar/drar i ljumskarna ibland! Den här väntan är olidlig! December månad kommer exempelvis bli en låång och lite småjobbigt månad innan man passerat v 12.
    Kaxelsmamma skrev 2012-11-01 15:20:22 följande:
    Ingen molvärk eller växtvärk väntar tvillingar i v26 nu.

Så härligt! Grattis! Har du aldrig ens haft lite korta känningar där nere? Det har jag ju däremot haft, men inte isittande måttlig/stark molvärk.
  • Gloria01

jag hade inga tecken på graviditet alls förutom utebliven mens. började få förvärkar i för 2 veckor sen och nu är jag i vecka 39 :)

Gloria01 skrev 2012-11-01 15:28:41 följande:
    jag hade inga tecken på graviditet alls förutom utebliven mens. började få förvärkar i för 2 veckor sen och nu är jag i vecka 39 :)

Inga andra symptom heller då alltså? :) Jag är otroligt trött, men utöver det är det rätt så lugnt. Kanske aningens påverkat humör. ;) haha. Men som ömma bröst, det är jag bara glad att slippa då man oroa sig så mycket om dom skulle sluta att ömma!
  • Gloria01

Nej jag hade inga symtom alls.. trodde inte på att jag var gravid eftersom jag inte hade några symtom så jag bokade in ett privat vul i vecka 8 bara för att vara säker på att jag verkligen var gravid :) 

Gloria01 skrev 2012-11-01 15:34:20 följande:
    Nej jag hade inga symtom alls.. trodde inte på att jag var gravid eftersom jag inte hade några symtom så jag bokade in ett privat vul i vecka 8 bara för att vara säker på att jag verkligen var gravid :) 

:)) Grattis! Nära nu! Men har du inte ens haft små små känningar på att det försiggår något där nere? Det har jag fått ibland, men inget som sitter i, bara för en kort sekund.
  • Gloria01

nej inget som jag lade märke till iaf hehe :) men jag började känna sparkar redan i vecka 15. Kändes som en liten fisk som sprattlade runt i magen 

Svar på tråden Gravid utan molvärk?