Finnar av kosten - nån mer ?
Skulle vara intressant att se om det är någon mer än jag som sett ett samband mellan akne och kosten!
Är det någon mer här som får finnar av vissa livsmedel ?
Själv kan jag inte äta mjölkprodukter utan att mitt ansikte blommar ut i finnar ... Jag vet inte om det är för jag är lite allergisk mot mjölkprotein (har gjort allergitest) eller om det är pga. hormonnivåerna i mjölkprodukter. Socker funkar inte för mig att äta överhuvudtaget - får feta röda finnar dagen efter jag ätit något sockrigt. Kan inte heller dricka Juice... alltså vanlig juice utan tillsatt socker... händer samma sak där, stor röd finne nästa dag. Fettig mat såsom majonäs eller snacks ger mig också problem ... det suger eftersom jag älskar chips Jag tror det är de snabba blodsockerhöjningarna som viss mat ger som ger mig finnar, så jag har anpassat mina matvanor efter detta, med mycket goda resultat!
Så - någon mer som har dragit några slutsatser ang. hur matvanor påverkar akne ?
(Snälla ifrågasätt inte det jag skrivit btw. Jag har kommit fram till att det är såhär det är för mig efter 2-3 års testande - och efter att ha undvikit allt jag sammanfattat ovan, har jag fått helt ren hy...)