• Anonym (brev)

Brev från tingsrätten, 2 namn på kuvertet, får jag öppna brevet?

Jag har fått ett brev eftersänt till mig med mitt namn och in adress på, men där står även personen som hyr min lägenhets namn alltså mitt namn först:

Anna Andresson

Bengt Bengtsson
    Storgatan 2
    567 89 Staden

Det KAN vara till honom men också till mig, får jag öppna detta?       

• Svar på tråden Brev från tingsrätten, 2 namn på kuvertet, får jag öppna brevet?
  • Musikmamman

Verkar vara till dig. Var det bara t lägenhetsinnehavaren skulle knappast ditt namn stå där.

• Whitetrash86

då det mest troligt är till honom så nej, eftersom hans namn står närmast adressen. Sen väntar du brev fårn tingsrätten om inte så är det det återigen troligen hans.
    Fråga honom, är det hans så är det hans.

Annars öppna tillsammans. 

Jag öppnar inte ens min sambos post. även om han säger till mig 1000grr att jag får eftersom det är VÅRA räkningar exempelvis.

Men att öppna någon annans post, bara för att ens namn råkar stå med eftersom det är man själv som äger lägenheten är bara fel. 

• Anonym (brev)
    Musikmamman skrev 2012-11-01 16:56:03 följande:
    Verkar vara till dig. Var det bara t lägenhetsinnehavaren skulle knappast ditt namn stå där.

hm det var faktiskt inte till mig. Lite B att tingsrätten skickar brev med två namn på när jag och den personen inte har någon relation till varandra.
  • Anonym (brev)
    Whitetrash86 skrev 2012-11-01 16:57:43 följande:
    då det mest troligt är till honom så nej, eftersom hans namn står närmast adressen. Sen väntar du brev fårn tingsrätten om inte så är det det återigen troligen hans.
    Fråga honom, är det hans så är det hans.

Annars öppna tillsammans. 

Jag öppnar inte ens min sambos post. även om han säger till mig 1000grr att jag får eftersom det är VÅRA räkningar exempelvis.

Men att öppna någon annans post, bara för att ens namn råkar stå med eftersom det är man själv som äger lägenheten är bara fel. 

Fast jag väntar också brev därifrån så det var därför det var knivigt. Så även om jag frågar honom så väntar han också brev därifrån... uppenbarligen.
    Shit happens.  
  • Musikmamman

Ja verkligen dåligt! Eftersom ditt namn står överst så är du mottagare, hans namn som står vid adressen är en DEL av adressen. Skuumt!

• Anonym

Det borde varit till dig eftersom ditt namn stod överst,det är så det ska vara.

• Erki

Är din hyresgäst skriven på adressen?
    Om han är det och ditt namn inte står på dörren så tolkar jag brevet som ett det är till dig c/o hyresgästen för att det är hans namn på dörren.
    Det namn som står överst är den det skall till?

• Anonym (brev)
    Erki skrev 2012-11-01 17:20:45 följande:
    Är din hyresgäst skriven på adressen?
    Om han är det och ditt namn inte står på dörren så tolkar jag brevet som ett det är till dig c/o hyresgästen för att det är hans namn på dörren.
    Det namn som står överst är den det skall till?

japp han är skriven där men jag får posten eftersänd till min nya adress, vilket gör det hela ännu mer idiotiskt.

Mitt namn är ju överst... men ja innehållet var ju inte till mig och lite skit känns det ju att jag öppnat nån annans post.. särskilt för att jag läste ju såklart lite av innehållet innan det stod vem det gällde. Vissa saker kanske man helt enkelt hade klarat sig utan att veta.  
  • Anonym

Men när man skriver till en viss person på ett större företag står perasonens namn närmast adressen. Jag hade tolkar det som at det var till honom.

• Anonym (brev)
    Anonym skrev 2012-11-01 18:08:55 följande:
    Men när man skriver till en viss person på ett större företag står perasonens namn närmast adressen. Jag hade tolkar det som at det var till honom.

hm ja, dumt när det står till två i vart fall, innan har jag fått en hög med brev med bara hans namn till min nya adress, vi bor inte i samma del av staden, han heter ett väldigt utländskt namn jag heter ett svenssonnamn så i de fallen är det ju lätt att avgöra. När jag kollade igenom resten så har CSN gjort exakt samma grej fast med våra namn omvända så där står det hans namn först mitt namn sen, ska jag tippa att det är till honom eller mig? Eftersom tingsrätten gjort omvänt, fast jag struntar i CSN och ger det till honom ändå.. eller hur hade ni gjort? Redan gjort ett fel idag ju.
  • Anonym
    Anonym (brev) skrev 2012-11-01 18:28:45 följande:

hm ja, dumt när det står till två i vart fall, innan har jag fått en hög med brev med bara hans namn till min nya adress, vi bor inte i samma del av staden, han heter ett väldigt utländskt namn jag heter ett svenssonnamn så i de fallen är det ju lätt att avgöra. När jag kollade igenom resten så har CSN gjort exakt samma grej fast med våra namn omvända så där står det hans namn först mitt namn sen, ska jag tippa att det är till honom eller mig? Eftersom tingsrätten gjort omvänt, fast jag struntar i CSN och ger det till honom ändå.. eller hur hade ni gjort? Redan gjort ett fel idag ju.
    Vilken röra. Dåligt när det är från myndigheter...

En annan ide är att all post med två namn är till honom.
  • Anonym (brev)
    Anonym skrev 2012-11-01 18:34:44 följande:
    Vilken röra. Dåligt när det är från myndigheter...

En annan ide är att all post med två namn är till honom.

Skulle tippa på det kanske. Vad sjutton ska jag säga om att jag öppnat tingsrättsbrevet?? Jag SMSade om CSN så ser vad han säger om det med tingsrätten då... han vet ju garanterat vad han själv har gjort så kan tänka mig att han kanske inte blir så glad om han får reda på at jag sett det kanske. Foten i munnen
    Jag öppnar inte CSN förrän han säger OK eller om han vil ha det först iaf. 
Svar på tråden Brev från tingsrätten, 2 namn på kuvertet, får jag öppna brevet?